onsdag 1 maj 2013

Usel

Så här glad var lilla loppan igår när vi var på väg till majbrasan

Ja just nu är jag usel på att blogga och jag är ännu mer usel på att titta in hos Er andra. Är så ledsen för detta men tiden och orken räcker inte riktigt till just nu.

Igår var det Valborg och för oss blev det en lugn sådan. Vi åt lite gott här hemma vi fyra innan vi klädde på oss vinterkläderna och traskade iväg till ortens majbrasa. Där sprang barnen runt och lekte med kompisar medans vi pratade med våra vänner. 
När brasan hade tänts och det sedvanliga fyrverkeriet var över gick vi hem igen. Då var klockan över tio och båda barnen somnade så fort de nuddade kudden.

Idag har vi varit på Eurostop. Jag har klippt mig och barnen har köpt presenter till ett kalas de ska på på lördag. Jag fick mig en ny telefon också. Har velat länge om jag skulle ta en Samsung eller en ny Iphone men till slut föll valet på en Iphone 5. Vet några stycken som har gått från Iphone till Samsung men sen har ångrat sig och gått tillbaka igen så därför valde jag den. 

Nu är Glenn iväg och byter däck på bilen och tvättar den. Tuva leker med en kompis på gatan och Elliot bygger ihop sitt nya Playmobil. Jag har lite att röja med här hemma som vanligt när man är ledig. Ville bara kika in med ett litet livstecken!


8 kommentarer:

♥ Sojka ♥ sa...

Det blir så ibland och man vill kolla in hos alla och man vill hinna med allt. Allt har ju sin tid så tänk inte på det. Du får ha en planerad bloggrunda någon dag! Det ska jag försöka så man hinner in till alla!

sv:Detsamma! :D Tack! Kram!

Johanna - Mamma till Leija sa...

Ibland har man varken tid eller ork helt enkelt... Mysigt valborgsfirande! Va kul med en ny iPhone. 5:an hade jag också valt om jag skulle köpt en ny!
KRAM

Therese sa...

Här hr vi firat lungt, mest bara varit ute i skogen å myst, men nu på em gjorde vi lite nytta å bytte däck på bilen, städade den, tvättat och lite annat som är skönt att stöka undan, nu kikar vi på humorgalan innan sängen väntar. KRAM <3

Maria sa...

Bra val av telefon ;)

Man får vara en usel bloggare i bland. Jag är också riktigt dålig på det här med bloggeriet just nu.

Var rädd om dig vännen!

kram kram

Helen.HUSnrNIO sa...

Är lite samma här med tiden och att läsa alla bloggar jag vill...
Skönt med en lugn Valborg. Vi körde på samma koncept.

Härlig bild på söta tjejen!
Kram

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Huvudsaken är att du och dina älsklingar mår bra :)

Kram fina!

Popprinsessan sa...

Jag hinner inte heller med alla bloggar jag vill läsa och kommentera... Jag har inte heller glömt bort att du ville ha några bilder, ska försöka komma ihåg att maila dig dem imorgon :-)
Kram vännen!

Therese sa...

Tittar in och önskar er en fin och AVKOPPLANDE helg <3 Kram goa du <3