måndag 6 maj 2013

Trött, vänner och hosta



 En snart två år gammal bild på min underbara, fina tjej

Ja det är en trött Tina som sitter här. Just nu känns det som att jag inte hinner med någonting. Känns som att jag har massor att göra hela tiden. Men det är ju samtidigt trevligt så jag klagar inte men jag måste erkänna att jag känner mig trött ända in i själen just nu.

I helgen hade vi fina vänner på middag i lördags och andra fina vänner på fika i söndags. Sen hann vi även med det vanliga med städ, tvätt och lite annat fix. Lekstugan fick sig en vårstädning och nu har barnen inrett en liten myshörna där inne med kuddar, filtar och böcker.

Tuva har det riktigt tufft med sin astma just nu. Vi har alltid fått höra att det är förkylningsastma hon har men just nu är hon inte ett dugg förkyld så vi börjar fundera på om hon är allergisk också stackaren. Hon har hostat rejält nu i ett par dagar och vi inhalerar och ger henne hostmedicin. Som ett brev på posten har nu hennes mörka ringar under ögonen kommit tillbaka. Hon blir alltid alldeles svart under ögonen när hon hostar så här mycket.

Som vanligt är hon på gott humör trots hostan och i morse flög hon upp ur sängen när vi väckte henne för idag skulle de på Hitta Vilse med dagis. Båda barnen var jättespända och de var så stolta när de åkte iväg till dagis med sina ryggsäckar som var packade med frukt och dricka inför dagens utflykt till skogen. De hade haft det supermysigt och båda barnen babblade ikapp när jag hämtade dem idag på eftermiddagen. Till nästa vecka ska de ha med sig en överlevnadsväska ut i skogen och båda barnen har redan packat sina överlevnadskit.






6 kommentarer:

Maria sa...

Du måste vara rädd om dig vännen!!!
Stackars Tuva :( Låter nästan som om hon är allergisk också.
Saknar dig ❤

kram kram

cecce sa...

Men stackars Tuva! Kan inte vara lätt...kanske inte är helt otroligt att astman förvärras nu med tanke på pollen och allt. Hoppas det blir bättre!

Sköt om dig!

Kram Cecce

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar. sa...

Åh vad tråkigt! Hoppas hon får må bättre snart, Ja, den där trötthetskänslan känner jag verkligen igen just nu. Man vill så mycket, men tiden och orken räcker inte riktigt till...

Kramar

Helen.HUSnrNIO sa...

Usch jobbigt för liten Tuva :(
Kan ni inte kolla upp det med allergi...
Ta hand om dig!!!!
Kram

Fröken M sa...

Jag har inte heller tid med datorn egntligen, jag slänger ut nåt inlägg på bloggen då och då. Kommentarer läser jag och godkänner typ var 3.e dag, men solen skiner vill jag bara vara ute och däremellan ska man ju ta hand om jobb, barn, man, mat, städ och måsten oxå ;)
Ha en skön dag vännen !! KRAM

Malin sa...

Låter inget vidare att du är så slut! Finns tid för vila också mellan varven?

Usch och fy så jobbigt för Tuva!
Min Elliot har haft stora besvär av astmatisk hosta hela vinterhalvåren (ända fram till denna vinter, hans nionde, då det verkar försvunnit *peppar,peppar*) och vi har gått på så mycket utredningar. Det enda läkemedlet vi märkt stor positiv effekt av hos honom är tabletterna Singulair. Är det något ni provat? Väldigt skönt för honom att i huvudsak äta tabletter och sedan mest komplettera med inhalationer när hostan blivit för märkbar.

Kram på er!