söndag 21 april 2013

Vart tog helgen vägen?

Mina älsklingar redo för att sjunga i kyrkan

Jösses vart tog helgen vägen? Som vanligt har den varit fullspäckad med trevligheter och måsten. Vi har grillat med fina vänner, städat, rivit och samlat upp mossa, tvättat, varit på familjegudstjänst där barnen som vanligt var med och sjöng, barnen har varit på kalas och de har varit på simskoleavslutning.

Elliot klarade ett simmärke den här terminen, Baddaren gul tog han. Varken han eller Tuva blev uppflyttade till nästa grupp (där Tuva egentligen hör hemma). Ska fundera på om de ska vara med nästa termin eller inte. Är inte så nöjd med simklubben just nu faktiskt. I sommar ska de i alla fall vara med på sommarsimskola i tre veckor så får vi se hur vi gör sen. Funderar eventuellt på att de ska få gå i en annan simskola.

Hoppas din helg har varit toppen! Tyvärr finns inte tiden just nu till att titta in hos Er andra.


9 kommentarer:

Evelina Hellström sa...

Dina barn är söta som socker!
Jaa jag kommer på torsdag, ska bli såå kul å få träffa dig igen! <3 kramar

Fröken L sa...

hej fina du <3

tittar in lite sent på kvällen efter jobbet.. vilken skön helg ni haft, duktig E som tagit märke i simningen..

här har vi med haft en toppenfin helg trots jobb.. men man blir ju så glad av detta underbara väder.. :)

kram fina och hoppas du får en toppenvecka.. <3

Fröken M sa...

Sånna helger ger massor av energi och jag älskar när det är fullt upp !
Här hemma laddar jag för 5 dagar ensam med Viggo när C ska bort !
Men det kommer förhoppningsvis gå bra det oxå :) Det gäller väl bara att prioritera tiden lite annorlunda !
KRAM

Jenny sa...

Lycka till med den fortsatta simträning om ni har möjlighet så byt...det har vi svårt för i sån liten stad vi bor i. Min dotter kunde simma 25 meter men ganska osäkert innan hon började simskola förra sommaren. Men vi satte henne i simskola för att det skulle kännas mer tryggt. Efter de tre veckorna hade inget hänt och de var inte alls lyhörda för hennes utveckling.
Kändes inget kul.

Therese sa...

Känner igen det där att det går i ett, har inte heller så mycket tid att kika runt, men givetvis måste jag ju kika in till dig min vän för att se om du uppdaterat ;-D Här så avvktar vi nog simskola tills även Bogge kan börja är så svårt att rodda träningen när inte han kan vara med, så det får bli zumba en termin till tror jag.. Nu väntar en film med maken, var 100 år sedan sist känns det som. KRAM <3

Johanna - Mamma till Leija sa...

Mysig helg ni haft! Kul med simmärken! Hoppas det går bättre med simskolan i framtiden!
Kram

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Det låter ju inte så roligt med simskolan.. Om det finns möjlighet så tycker jag nästan att du ska testa att byta..

Ta hand om dej vännen!

Kramar

Popprinsessan sa...

Hoppas att sommarsimmet är bättre än det varit den här terminen. För L har det spelat stor roll hur duktiga lärarna varit, men denna terminen har hon haft en jättebra tjej trots att de varit en stor grupp.
Längtar tills torsdag ;-)
Kram!

Helen.HUSnrNIO sa...

Jag hade bytt. Den där känslan och tanken finns i inom dig och då är det ju så att det inte är tillräckligt ok och bra där de gått nu.
Hoppas sommarsimningen ger massor för dina små.
Härligt sommarljus på bilden!