måndag 1 april 2013

Underbar påskhelg


Lycka är att få bli fotad med en polis

I torsdags kom vi upp till Stockholm vid sjutiden på kvällen. Då fick vi god middag och sen slappade vi resten utav kvällen. 
I fredags var det full rulle hela dagen. Barnen var på bio med mormor, vi åt både lunch och middag på restaurang, vi shoppade på Ikea och på kvällen var Glenn och jag på date. Vi var och såg filmen "Du gör mig galen" jag vann nämligen biljetter till den filmen hos fina Desirée för ett tag sen och nu passade vi på att gå och se filmen när vi hade barnvakt. Innan vi åkte iväg på bion fick mamma ett roligt telefonsamtal. Min moster ringde och sa att hon och hennes familj var på väg till Stockholm ifrån Oslo. De hade bestämt sig hastigt och lustigt för att ta en tur till Stockholm men de tänkte ta in på hotell, något vi inte gick med på. Finns det hjärterum finns det stjärterum heter det ju! På lördagen kom min bror och hans familj på middag och på söndagen var vi hemma hos dem på lunch. I söndags kväll var Glenn och jag hemma hos min gamla barndomsvän och åt middag. Så nu har jag tankat massor med kärlek och energi av stora delar av familjen och även av en fin vän.

I morse åkte vi hem efter frukost och sen vi kom hem har vi hunnit med en hel del. Barnen har varit ute och cyklat och lekt med kompisar medans Glenn och jag har packat upp, satt upp gardiner i vardagsrummet, tvättat, städat ur bilen och lite annat nyttigt.

I morgon är det vardag igen med jobb och dagis. Tuvas astma har gjort sig påmind under helgen och Elliots näsa har börjat rinna...Håller tummarna för att de inte blir sjuka nu bara.

Hoppas din påskhelg har varit lika bra som min!





5 kommentarer:

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar. sa...

Vilken härlig påskhelg du haft!!

Hoppas de får hålla sig friska!

Kramar

Helen.HUSnrNIO sa...

Superfin bild ju =)
Hoppas ni kan starta veckan utan sjukdomar nu.
Själv har jag just nu slagit nysrekord. Säkert femton gånger i jämn följd.
Jag är sannerligen förkyld men har klarat mig utan värktabletter idag så det går kanske åt rätt håll nu...

Ha en fin annandagskväll!
KRAM

Maria sa...

Låter verkligen som en helt underbar påskhelg!!

Här har S också börjat å snora. Får hoppas att det inte blir mer än så.

kram kram

Johanna - Mamma till Leija sa...

Vilken underbar påsk ni haft!
Sv: Ja, nu mår jag bra igen, men har alltid lite ont i ryggen efter jobbet pga många tunga lyft. Får nog be lillebror om lite massage någon dag!
Kram

Therese sa...

Hej goa du! Så härligt påskfirande ni verkar ha haft, att ladda energi med tid med nära å kära är det bästa, å jag anar hur lycklig kille ni ha som fotats med polisen! Gilla Helens tavlro skarpt, mina ugnar har var sin doptavla, å dessa nya som du köpt gillade jag i massor! KRAM KRAM