fredag 5 april 2013

Soligt hos tandläkaren


Igår var det dags för Tuva och Elliot att gå till tandläkaren. Elliot hoppade upp först i stolen och när han fick den starka lampan i ögonen började han klaga. Då plockade tandsköterskan fram varsitt par solglasögon åt  barnen.


Eftersom ingen utav dem har tappat någon tand än tyckte inte tandläkaren att det fanns någon anledning att ta bilder på tänderna. Båda barnen fick beröm för att de hade så rena och fina tänder och mamman kunde pusta ut. Elliot hade fått två stycken kindtänder i överkäken men Tuva hade inte fått några så det blev ju hon så klart ledsen över eftersom Elliot var tvungen att reta henne för det. Hm det finns visst alltid något att retas för eller vara avundsjuk på när man har en tvilling.

Igår kom jag iväg på ett pass Skivstång igen. Det var lika roligt som vanligt och jag var helt slut i kroppen efter passet. Önskar att jag kunde få in tid och rutin för minst ett pass till i veckan.

Nu kör vi fredag och hoppas på en solig och härlig helg! Ikväll blir det premiärgrillning!




6 kommentarer:

Therese sa...

Kikar in för att önska dig en fin helg, här är jag lite piggare å har roat mig med att måla och ta undan sista påsken, Magnsu jobbar å barnen är hos farmor å farfar till på söndag, lite ensamt men änd å sÅ skönt, jag behöver å njuter av egentid. Lämnar varma kramar å hoppas du njuter med din fina familj <3 KRAM

Johanna - Mamma till Leija sa...

Kul med solbrillorna & skönt att det gick bra hos tandläkaren. Mums för grillning! Hoppas ni får en trevlig helg!
KRAM

Fina Frun sa...

Men vad bra att få solbrillor hos tandläkaren ;D

Jenny sa...

Det känns väldigt pedagogiskt att gå med barnentill tandläkaren idag :) Hoppas de växer upp utan den ångest som många föräldrar har inför tandläkaren. Iofa munns inte jag att någon var direkt elak mot mig. Ha en fin helg!

Popprinsessan sa...

Smart med solbrillorna!
Hoppas att ni hade en mysig grillkväll vännen!
Kram fina Tina!

Tommy sa...

SV: Dina kommentarer värmer enormt mycket varje gång..

Kul att du är med i tävlingen hjärtat!

Ha en fin helg fina!