fredag 19 april 2013

Min duktiga prins


En gammal favoritbild på min prins

Elliot skötte sig galant idag på röntgen. Det var en kontraströntgen av matstrupen så han fick dricka en kontrastvätska under tiden och jag såg på honom att det inte smakade gott. Jag såg att han var gråtfärdig stackaren men han var så tapper och kämpade på. Sen skulle han ligga och lyfta upp benen i luften och hålla dem där en stund vilket inte är lätt. Han kämpade så att han blev alldeles röd i ansiktet. Vad de kunde se på röntgen så var det inga problem med hans matstrupe men de skulle skicka resultatet till läkaren som skickat remissen så får vi se vad som händer sen.

Pratade precis med min mamma i telefon och fick en sån grym hemlängtan. Sitter just nu med gråten i halsen och önskar av hela mitt hjärta att jag bodde närmre min familj. 




5 kommentarer:

Therese sa...

Hej vännen! Så duktig han är din prins, skulle själv tycka det vore jobbigt med en sådan udnersökning ,han är tapper <3 Å du med, kan inte föreställa mig att bo långt från familjen, förstår att du saknar dem... Vi skulle nog inte få ihop vardagen utan familjen omkring oss... i går ryckte svärmor ut exempelvis. Men nu är det helg och vi är lediga, mangnus håller på att ta fram cyklarna till barnen och jag ska leta reda på hjälmarna... Önskar er en fin kväll <3 KRAM

Marie-Louise sa...

Men vilken kämpe <3 Sådana undersökningar är ju så grymt jobbiga att genom gå. Kram

Johanna - Mamma till Leija sa...

Duktig kille! :) Usch ja, inte kul när man bor långt ifrån sina närmaste :/ Hoppas ni får en fin helg. Lät som ni hade mycket planerat! :)
KRAM

Jenny sa...

Vilken kille du har...på beskrivningen funderar jag på om jag klarat det..
Bodde ifrån min familj i tre år...sedan flyttade jagvhem igen...vet hur de känns. Tur det finns skype ;)
Kram

Popprinsessan sa...

Vilken duktig kille han är! Hoppas att ni får rätt på hans lilla mage snart så att han slipper sina besvär.
En stor kram!
P.S Vad duktig du är med träningen!