söndag 7 april 2013

Lekparkshäng och städ


Igår åkte Glenn och barnen iväg med en kompis och hans barn till en lekplats och lekte där i några timmar. Sen följde de med dem hem och fortsatte leka där några timmar. Det betyder att jag fick flera timmar för mig själv hemma. Dessa timmar utnyttjade jag väl då jag städade hela huset grundligt. Elliot var inte så glad när han kom hem för jag hade städat bort alla hans leksaker i hans rum men det tog inte så lång stund innan allt var framdraget igen. 


När de kom hem gjorde vi oss i ordning och barnen packade lite saker som de skulle ha med sig hem till farmor och farfar där de ju skulle spendera natten. Glenn och jag åkte hem till våra fina vänner där vi bjöds på god mat, dricka och massor av goa skratt.
I morse hade vi ställt klockan så att vi skulle kunna åka och hämta barnen så att vi hann i tid till simskolan. Medans Glenn var med barnen där var jag och handlade mat. Nu i eftermiddag har Glenn varit och tvättat bilen medans jag har plockat med tvätt och annat här hemma och barnen har lekt med grannbarnen.

Om en stund kommer farmor och farfar hit på Tacos och den här sköna helgen ska avslutas med näst sista avsnittet av Brottet som går på SVT. Har du sett den? Vi gillar alla danska serier och filmer och även denna har vi fastnat för rejält.

I morgon är jag ledig ifrån jobbet men först ska Elliot till Barnkliniken för utredning av sin mage och sen ska jag hjälpa en tjej med lite bokföring så ledig är jag ju egentligen inte.


11 kommentarer:

Maria sa...

Mysig helg!!
Vi tittar på Brottet på SVT1, så bra!!
Hoppas att allt går bra på barnkliniken i morgon.

kram kram

Therese sa...

Hej rara du! Visst är det skönt då man är själv och kan röja undan effektivt, jag har städat hela huset å renbytt sängar, röjt bland ungarnas saker, sytt dem var sin gardin, tvättat, diskat undan osv i helgen, så skönt! Bara fönstren kvar! Och så har jag hunnit jobba undan lite och måla min pinnsoffa och bräderna till bordet. Blir så bra. Och du har ett finger med i spelet ska du veta, den duk med cupckakes som jag fått av dig spelar stor roll i soffmakeovern, du ska få se sen :-D Lämnar massa kramar till dig <3 Hoppas det går bra med Eliott i morgon å ni får veta nått mer om magen. KRAM

Fröken L sa...

hej hej gumman..

oj så flitig du / ni varit i helgen.. jag har nog inte gjort hälften, haha..

hoppas det går bra i morogn för er med lillprinsen <3 Brottet har vi missat, måste kolla om det ligger på playkanalen då.. är dålig överlag att kolla på svt tyvärr.

kramkram

Johanna - Mamma till Leija sa...

Mysig dag! :) Hoppas det går bra imorgon!
KRAM

Maria sa...

Hej vännen!
Byxorna är köpta på Åhlens, ganska små i storlekarna. Fanns även i rosa.
Vi kan kanske höras av i veckan?

kram kram

Fröken M sa...

Det låter som en effektiv och härlig helg !! Här har vi haft besök som avlöst varandra ända sedan i fredags så idag tänkte jag försöka ta tag i både träning och måsten. Förhoppningsvis hinner jag dricka en kopp kaffe ute i vårsolen oxå :)
KRAM

Therese sa...

Tittar i noch lämnar en stor kram, hoppas du nu kan varva ner efter dagen och att det gick bra med Eliotts besök på sjukan å att ni fått lite mer klarhet. Här ska vi se Hobbit så snart även Bogge kommit i säng... KRAM <3

Helen.HUSnrNIO sa...

Mysig helg och fina lekparksbilder!
Brottet är grymt bra. danska serier är oftast otroligt nog det.
Trevlig måndagskväll!
Kram

Helen.HUSnrNIO sa...

Och hoppas att allt gick bra idag med Elliot!!

Helen.HUSnrNIO sa...

jag igen - hahaha - Klart att du ska prova romsås om du vill ha en kall sås!
Enkel och god tycker vi här iallafall =)
Smaka av och höfta lite med dillen, salt och peppar...
Kram igen.

jenny sa...

Egentid är så underbart..me lööv