söndag 14 april 2013

Intensiv men trevlig helg

Tuva och Elliot med kompisarna Rome och Loke

I eftermiddags var vi hemma hos våra fina vänner och grillade korv. Barnen lekte ute i deras stora trädgård och vi vuxna satt och njöt i solen en stund. Efter en stund gick vi in och fikade och barnen fortsatte leken inne. 

Igår var jag som sagt hos min fina vän Sara i Växjö. Det var så mysigt att träffa henne igen, kommer faktiskt inte ens ihåg hur länge sen det var vi träffades sist. Vi var nio stycken tjejer totalt och Sara bjöd på god middag. Alla tjejerna var jättetrevliga och kvällen bjöd på många härliga skratt. Dock stannade jag inte så länge eftersom jag hade nästan två timmars bilresa hem igen.

I fredags hade vi goda vänner på besök här hemma. Jag var så trött och hade total brist på fantasi när det gällde mat så vi gjorde det så lätt för oss att vi bjöd på hämtpizza. Så skönt när det kommer vänner som man känner väl och kan göra så.

Så vi har haft en trevlig men intensiv helg. Vi har förutom att träffa vänner hunnit med det vanliga på helgen med tvätt och städ. 
Nu börjar ju även den säsongen när man måste ta tag i trädgården igen så lite röj ute har vi också hunnit med.

Nu sitter Glenn och jag i soffan och väntar på sista avsnittet av Brottet. Barnen la vi för en stund sen och jag tror bestämt att de redan har somnat. De var nog trötta efter all frisk luft de har fått i helgen.


5 kommentarer:

Maria sa...

Låter som en riktigt härlig helg!
S hon somnade också direkt när hon la huvudet på kudden. Härligt med en massa frisk luft som man blir trött av ;)

kram kram

Fröken M sa...

Men åh va härligt !!
Jag hade hoppats på fint väder idag, men här har det bara varit gråmulet, blåsigt och kallt så förutom ett besök hos viggos farmor som fyller år har vi knappt varit utanför dörren !
Typiskt, jag som hade velat dricka kaffe ute och odla fräknar :)
KRAM

Therese sa...

Verkar ha varit en toppen helg vännen! Härligt! Här började veckan med spöregn, trist, men samtidigt bra då regnet tar bort snön och gör det mer vårlikt även här uppe, längtar nu efter våren! Lämnar massa kramar <3

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar. sa...

Alltid härligt att fylla sin helg med en massa tid tillsammans med vänner. Då får den gärna vara lite intensiv! :) Kramar

Johanna - Mamma till Leija sa...

Mysigt helg! :)
Sv: Nej, det ska jag inte. Hinner inte med nått i veckorna. è ju inte hemma förrän 17:30 om dagarna. Sen e det äta, duscha & sova som gäller...
Kram