måndag 8 april 2013

Fortsatt utredning


Det blir en fortsatt utredning på Elliots mage. Läkaren vi träffade idag tror att det helt enkelt kan vara så att Elliot bara har en känslig mage. Eftersom han dessutom är en kille som tänker väldigt mycket så kan det vara så att det blir extra jobbigt för honom. Många barn blir oroliga just i sexårsåldern eftersom det är så mycket som händer för dem då. De ska ju snart lämna dagislivet och börja i skolan vilket är stort för dem. Elliot har även den sista tiden börjat kissa ner sig. Eller inte helt och hållet men lite, lite grann och jag tror att detta hänger ihop med att han helt enkelt har för mycket i huvudet. Just nu känner jag mig maktlös och jag vet inte hur jag ska hjälpa honom. Jag försöker säga till honom att sitta ner på toaletten och sitta kvar tills han verkligen är färdig. 
De kollade hans socker idag på sjukhuset men det visade ingenting. Vi har kollat detta på honom innan eftersom han alltid har druckit väldigt mycket. Hur som helst så väntar vi nu på att bli kallade på röntgen. Som tur är tror läkaren att det ska räcka med en vanlig röntgen så att han slipper göra en gastroskopi.

Nu har jag äntligen landat i soffan efter en intensiv dag. Just nu är det mycket som händer hela tiden och jag känner mig just nu helt slut. Det är tur att solen skiner om dagarna i alla fall så att man får lite extra energi. 



13 kommentarer:

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Vad skönt att dom koller honom ordentligt, men usch vad det måste kännas jobbigt för er <3
Hoppas att det är en fas och att han snart kommer ur den.

Kramar

Fröken M sa...

Skönt att dom kollar ordentligt, men jag håller tummar och tår för att han ska slippa gastroskopi för det är bannemej inte kul !!
Jag har haft en riktigt härlig start på veckan ! Tvingade mig ut på 5 km löpning i morse och sänkte min personbästa tid med en hel minut ! kaffe i solen, rena sängkläder i alla sängar, tvättkorgen tömd och tvättad och 2 limpor att stoppa i frysen bakade !
Så nu väntar egentligen bara sängen för i morgon börjar en intensiv arbetsvecka på 4 dagar !
KRAM

Maria sa...

Usch så jobbigt :(
Men skönt att de tar det på allvar och kollar honom ordentligt!
Det är mycket tankar som rör sig i huvuden på de små liven och precis som du skriver så händer det ju mycket och de funderar i massor.

Ta väl hand om dig vännen!

kram kram

Fnulan sa...

Måtte ni få veta vad det är, jobbigt att inte veta och väntan är HEMSK!
Massa kärlek

Mamma till Amelia Alfons Malva Vilde sa...

Håller tummarna för lilla magen!
Kram!

Therese sa...

Så skönt att de tar det på allvar och utreder och kolalr upp grundligt, men det är nog som du skriver att han har mycket inomsig som tar hans tankar,och fokus och som kanske yttrar sig så där... Här blev det en orolig kväll å natt, hosta och falsk krupp, det var nog därför Bogge var så orolig redan i går kväll... Så de är hemma i dag båda två, men solen skiner och Luran tjatar redan om att gå ut... Suck! Å så ska jag jobba dessutom.. hur ska det gå?!
Hur trivs du på nya jobbet föresten? Går det bra? Varma kramar?

Therese sa...

Skulle inte vara frågetecken efter kramar, det hjälpte bogge mig med.... :-D

Hanna sa...

härligt med läkare som kollar upp ordnetligt... här får man tjata sig till såna utredningar.
hoppas bara det är oro som spökar och inget allvarligt!

puss och kraaam!

Fina Frun sa...

Åh stackars liten... och vad hemskt oroligt för er att inte veta och samtidigt se att han inte mår bra :(

Kram!!

Johanna - Mamma till Leija sa...

Hoppas de hittar felet på honom & att det snart blir bra!
Många kramar <3

Therese sa...

Kikar in å lämnar en kram, nu sover barnen, men oroligt, antar det blir en orolig natt... så jag ska bara se biggest loser och sedan göra dem sällskap. KRAMIS <3

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Hoppas du har haft en fin dag vännen!

Kramar <3

Popprinsessan sa...

Stackars lille E! Och mamma T! Det är superjobbigt när de små inte mår bra. Skönt att ni iaf är på g med utredning, här är det helt stiltje, men å andra sidan har inte L klagat lika mycket på sin mage de senaste veckorna. Svårt det där...
En stor kram!