lördag 6 april 2013

Förskolan och ensamåkande barn


Helt galet att mina små bebisar ska börja i förskoleklass i höst! Vad hände? Tycker inte det var så länge sen jag sprang runt med två små nyfödda i tvillingvagnen här i Oskarström. För sprang runt det gjorde jag. Jag gick minst en mil om dagen för det var då barnen var lugna och sov. Så fort jag kom in vaknade de och skrek. Inte konstigt att jag har gått upp massor av kilon sen den tiden.
Hur som helst så är det alltså dags för dem att börja i förskolan efter sommaren och Glenn och jag ska gå på föräldramöte.
Känns helt galet och jag måste erkänna att samtidigt som det är skönt att de har blivit så stora så skulle jag bra gärna vilja dra tillbaka tiden några år igen.


Och apropå stora barn så ska Tuva och Elliot flyga ensamma upp till mormor och morfar i sommar. De ska vara där en hel vecka innan de flyger hem igen. Det är första gången de ska vara ifrån mig så länge och jag måste erkänna att det känns i mammahjärtat och jag vet redan nu att när jag lämnar av dem på flygplatsen så kommer jag har svårt att hålla tillbaka tårarna. Men men det är nyttigt för oss alla och jag är övertygad om att de kommer få det underbart hos mormor och morfar. Jag och min bror var alltid ensamma hos vår mormor och morfar på somrarna när vi var små och det är minnen som jag för alltid kommer bära med mig i mitt hjärta.

Lördag idag och ikväll ska barnen sova hos farmor och farfar och Glenn och jag ska hem till underbara vänner på middag.
Men innan dess ska förfallet tas tag i här hemma. Det finns massor av tvätt att ta tag i, bilen behöver tvättas, hela huset behöver dammas, dammsugas och moppas. Så det är väl bara att sätta fart antar jag. Önskar dig en fin lördag!


8 kommentarer:

Tommy sa...

SV: Haha , massor med sex! :D

Tiden går fort när man har roligt vännen!

Fröken L sa...

God morgon vännen..

Åhh så roligt för barnen och åka på äventyr i sommar, en jag förstår att du kommer gråta floder när du lämnar och lite pirrigt att de ska flyga ensamma.. jag hade en "bonus son" en gång och han flög med flygvärdinnor var 6e vecka och de blir sååå omhändertagna.. :) så det kommer nog gå så bra ska du se..<3

hoppas ni får en trevlig kväll vännen, kramkram

Tommy sa...

Sv: Så sant så hjärtat!

Det värmer så mycket!

Haha, eller hur! De andra kan vara gamla så kan vi vakna tidigt och vara allmänt snygga!:D

KRAM

Ulrika Olsson sa...

Spännande för barnen att flyga själva.

Tiden går jättefort. Kan inte fatta att Anton börjar 2 :a klass till hösten. En lärare frågade Moa här om dagen när hon ska börja hos dem. Jag sa att det dröjer länge men efter en liten diskussion kom vi fram till att det faktiskt redan är nästa höst.

Fnulan sa...

Åh men ååå ja det går för fort!! Men när dom är i väg så samla krafter och ork! Det blir bra! PUSS

Jenny sa...

Hoppas helgen varit bra och ni fått njuta...all tvätt och annat flrsvinner inte men man måste njuta ledigheten åxå...ibland är det svårt att få ihop båda delarna ;)

Junitjej sa...

Åh, så spännande!!

Nina - Glamourmamman sa...

Ja, tiden rusar iväg!! Och barnen blir helt plötsligt så "stor" när dom börjar skolan :-)

Tusen tack för alla mysiga kommentarer du sprider hos mig - blir så glad :-) Sköt om dig!

Kramar Nina