onsdag 17 april 2013

Kvällspromenad

 Denna vackra syn hade jag på delar av min kvällspromenad

Ja idag tog jag mig faktiskt ut på en promenad. Inte speciellt lång men 4 kilometer gick jag i alla fall. Det är ju bättre än ingenting. Jag önskar att jag kunde hitta orken och motivationen och gå ut och gå oftare för jag behöver det verkligen. Men jag vet ju att det bara är jag som kan göra det. Det är ju ingen annan som kan hitta varken motivation eller ork åt mig. I morgon är jag inbokad på ett pass Skivstång igen och det tycker jag är så roligt så det brukar inte vara några problem att komma iväg på.

Trivs som sagt väldigt bra på nya jobbet. Tyvärr så är det en del meningsskiljaktigheter på mitt gamla jobb och därför har jag inte kunnat släppa det helt. Det har gått så långt att jag har blandat in facket och detta är något jag tyvärr går och grubblar över. 
Önskar att jag bara kunde få släppa det gamla och gå vidare.

Nu ska snart barnen i säng och Glenn och jag ska mysa ner oss i soffan och titta på en film. Det var längesen vi satt i soffan ihop så det är välbehövligt med en kväll på tu man hand.







9 kommentarer:

Fröken M sa...

Stå på dig vännen !! Rätt ska vara rätt och du är värd det bästa så låt facket hjälpa dig med vad det än är som "bökar" !!
4 km är väl toppen !! Det är så skönt att vara ute och gå när man väl kommer iväg !!
KRAMAR

Nina - Glamourmamman sa...

Ja, vilket underbart väder det har varit idag! Och träning är ju ett perfekt sätt att landa i sina tankar. Hoppas det löser sig med gamla jobbet!

KRAM

Therese sa...

Hoppas det löser sig med gamla jobbet vännen<3 Känne igen mig med det där att ta sig ut, har köpt nya walkingskor, men har ännu inte tagit mig ut och testa dem. I går blev det ju problem med bus å ikväll är magnus borta och i morgon är jag i stan hela dagen och kommer hem sent, men på FREDAG då ska jag mig banne mig ta mig ut! KRAM KRAM fina du <3

Emelie sa...

4 kilometer är ju en jättrebra strecka!!
Du kommer få motivation om du slutar pressa dig själv hjärtat <3

Puss

Maria sa...

Bra att du tar hjälp utav facket!! Hoppas att allt löser sig snabbt så du kan lägga det gamla bakom dig.
Härligt med en promenad i det fina vädret.

Kram till dig vännen ❤

Popprinsessan sa...

Heja dig! Jag gillar att lyssna på podcast när jag går med doggen D och skulle ibland vilja gå längre bara för att höra klart :-) Jag skulle dock gärna vilja komma igång med löpningen igen, men jag tror att jag har för höga krav på mig själv och går ut för hårt och därav blir jag hela tiden sjuk och får pausa...
Hoppas att det löser sig med ditt gamla jobb. Onödigt med negativa energitjuvar.
Kram vännen! Såå kul att vi ses nästa vecka!

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

4 kilometer är inte fy skam, bra jobbat! Vilken härlig utsikt, helt perfekt för att rensa tankarna. Hoppas verkligen att det löser sej snart vännen! <3

Kramar

Tommy sa...

SV: Tack fina fina Tina! Det värmer! Jag sträcker på mig, försöker ignorera skiten som drar med sig skit in, men ibland blir det för mycket.

Trist att det är som det är på det gamla jobbet, men sträck på dig!

Vi får föresten boka in tiden för fotograferingen! Längre fram vid finare väder och mer vår?

KRAM

Jenny sa...

Ja det är lite svårt att komma igång känner jag :( men när man väl är ute på den där promenaden så ger den så mycket särskilt för själen :)
Kram