torsdag 11 april 2013

Älskar dig till månen och tillbaka


På ena sidan liten pojke som just nu har det lite tufft. Mycket känslor som svallar i den lilla kroppen, många tankar som snurrar i den lilla hjärnan, en kropp som inte riktigt gör som han vill. 
En pojke som inte kan uttrycka alla dessa tankar och känslor i ord utan som istället blir frustrerad och arg.

På andra sidan en mamma som har lite för mycket runt sig just nu, som har alldeles för lite tålamod, som fort blir arg och gapar och skriker. En mamma som efter alla dessa bråk mår så dåligt att hon gråter när ingen annan ser, som skäms och känner sig uppgiven.

Älskade Elliot! Mamma älskar dig till månen och tillbaka. 

 













11 kommentarer:

Maria sa...

KRAMAR till Er båda ❤

Anonym sa...

Känner igen mig i det själv..
Kramar till dig Tina <3

/ Cathrine Sannerdahl

Marie-Louise sa...

Du är den bästa mamman till ditt barn, glöm aldrig det <3
Och ja jag känner igen mig, tror alla (mammor och pappor) upplevt liknande saker, att man är trött, arg och less och därför skäller och sen mår dåligt.
Kram

andersreitmaier sa...

Ibland känns det som att man alltid bråkar med de små trollen. Bråk vid maten, bråk för att komma till maten, bråk om att gå å lägga sig och om allt annat, listan kan göras hur lång som helst. Men jag har en känsla av att er familj funkar ungefär som vår och då är de andra stunderna mycket fler än vad man tror, tyvärr är det bråkstunderna som sätter sig i huvudet. Försök att minnas de bästa stunderna, de är de värdefullaste :)

Johanna - Mamma till Leija sa...

KRAM <3

jenny sa...

Åhhh Tina. Känner och upplever lite liknande. Idag när jag satt i telefon med min mamma sa jag "Jag känner mig som en dålig mamma" ...då säger Olivia snart 4 år som sitter bredvid mig. "Mamma du är en snäll mamma och jag är ditt hjärta" tårarna kom snabbt vill jag lova. De vet hur mycket vi älskar dem. De är smarta små liv :)
Kram!!

Therese sa...

Hej älskade vän! JA det är itne lätt att räcka till alla gånger, särskilt som man har mycket omkring sig med jobb och krav på att vardagens sysslor ska fixas, är själv helt slut efter en intensiv period, och natten har sugit msuten ur mig totalt, nu längtar jag så tills mangnus komemr hem å kan avlasta lite, behövr sova en timme eller två så jag itne blir knäpp. KRAMAR till dig och dina fina underbara barn <3

Anonym sa...

Åh, vännen. Känner igen det där. Anna har haft det så tufft innan hennes diagnos fastställdes. Nu är det som om hon är en helt annan unge. Glad, positiv och sprudlande. Det är fantastiskt vilken skillnad det kan göra bara att ändra kosten. Hur gick det hos läkaren häromdagen ?
Kramar i massor
http://irin.blogg.se

Tommy sa...

SV: Hej hjärtat!

Tack ska du ha!
Så fint foto på er!

Hoppa allt är bra och att ni får en trevlig helg!

Puss <3

Fröken L sa...

Fina ni är, han har sin mors ögon.. <3 Trevlig helg vännen, kraaaam

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Åh, som jag känner igen det där! Ibland blir det för mycket helt enkelt, både för liten och stor. Men du är en underbar mamma vännen!! <3

Kramar