tisdag 26 mars 2013

Olycksfågel


Det syns knappt på bilden men min lilla olycksfågel till son ramlade ute häromdagen och slog sig rejält i tinningen. Nu har han en bula och ett blåmärke där han slog sig. Efter modevisningen skulle jag betala för kläderna som vi skulle köpa och han frågade om han fick gå ut. Jag svarade att det fick han om han bara höll sig precis utanför. Efter en stund kommer Tuva springande och säger att Elliot gråter och strax efter kommer min vän med en storgråtande Elliot. Hon förklarade att han hade ramlat på en isfläck och slagit sig rejält. Efter en stund lugnade han ner sig och då skulle han visa mig vart han hade ramlat. Nu känner jag inte till det här stället men det såg ut som att det var någon form av damm han hade gått på och halkat till. På vissa ställen hade isen spruckit och jag blev alldeles kall när jag insåg vad som hade kunnat hända. Nu vet jag inte säkert att det var en damm och jag vet inte heller om den i såna fall var djup men jag fick ändå kalla kårar när jag förstod vad som hade kunnat hända. Nu gick det ju ändå bra men i fortsättningen kommer jag inte släppa iväg något utav barnen utan att ha mer koll på omgivningen.

9 kommentarer:

Jannie sa...

nä men usch o fy!Stackars Elliot!<3
men en jäkla tur att det inte blev värre...
Olyckor kommer väl dessvärre alltid att hända.Sen är det bara att hoppas att de inte blir för stora för våra små!<3 <3

Hoppas allt är bra med dig annars vännen!Massa kramar

Tommy sa...

Sv: Stackars lillkillen! Hoppas han inte har allt för ont!

Ja den filmen är fantastiskt!
Hoppas allt är bra med dig hjärtat!

PUSS

Maria sa...

Men hua så otäckt :(
Stackars Elliot. Hoppas att han inte har allt för ont i dag.
Hoppas att du mår bra vännen!

kram kram

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Usch vad otäckt! Vilken himla tur att det gick så bra <3

Kramar

Fröken M - Vinn Edet Torky Flexible och en årsförbrukning papper ! sa...

nä men fyy va hemskt !! jag oroar mig jämt och ständidgt för att vår lilla vilding ska göra sig illa och är samtidigt glad över att det händer så pass sällan som det gör med tanke på hur han klättrar och har sig...
Vattnet var betydligt godare än jag trodde det skulle vara, men "citronpajen" smakade snarare som "banana skids" :)
KRAM

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar. sa...

Usch vad otäckt! Men tur att det gick som det gjorde. I bland kan man ju få panik när man tänker på hur saker och ting skulle kunnat gått....

Hoppas du haft en bra tisdag! Kramar

Helen.HUSnrNIO sa...

Nä tvi! Hemska tanke!!! Det är så himla otäckt att den kan gå så fort och när man inte har den minsta aning om det.
En bula och blåmärke känns genast mer ok även om det så klart gör ont...
Postade pappersrulle till dig idag.
Hoppas att du ska bli nöjd......
KRAM

♥ Sojka ♥ sa...

Men plutten! :(

Ja jag känner att synd att jag inte hade bärsjal med Isak. Gud vad det hade underlättat!

Allt går super med Elias än så länge. Han sover mest. :)
kram

Fröken L sa...

usch när barnen slår sig.. och de där små isfläckarna är lömska så här års. :(
hoppas han mår bättre nu..