måndag 25 mars 2013

Klädinköp

 
Igår shoppade vi som sagt lite kläder till barnen. De uppe till vänster är till Elliot och de köpte vi ifrån Butik Paletti efter modevisningen igår. Byxorna har en smal mudd nertill som går upp en bit på benen och de är så coola på. De är av märket Shampoodle. Tröjan är så fin och kommer ifrån ebbe. Eftersom Tuva har växt så mycket på längden på sistone så var hon i akut behov av byxor och eftersom Lindex hade ta tre betala för två nu i helgen passade vi på att handla lite där. Dock blev jag grymt irriterad när min supersmala femåring knappt fick på sig många utav deras jeans för att de var för tighta. Vad är det för signaler vi sänder ut till våra barn och ungdomar idag? Det är inte konstigt att unga tjejer och killar får ätstörningar när modet är som det är idag. Hur som helst så blev det ett par mjuka, lösa jeans och ett par cargobyxor som fick följa med hem tillsammans med en rosa tunika. Elliot fick också välja tre plagg och han valde tre snygga långärmde tröjor.


Dessa kläder som jag visade igår köpte vi med oss hem ifrån modevisningen till Tuva. Hon kallar dem för prickkläderna och de kommer ifrån Koolabah som är ett Göteborgsbaserat märke som designar unisexkläder barnkläder från 3 månader till 6 år.

5 kommentarer:

Fröken M - Vinn 8 påsar naturligt påskgodis ! sa...

haha.. men vännen !
Jädrar anamma är verkligen det enda som pushar mig frammåt för jag intalar mig själv att om jag inte går ut och springer har jag gjort 12 veckor av slit i minusgrader helt i onödan... Nä, skam dn som ger sig, jag ska klara den där milen om det så är det sista jag gör och idag har jag åtminstone nått en milstolpe - 5 km och jag är halvvägs !!
Kan jag kan du ;)
KRAM

Popprinsessan sa...

Det där med tjejbyxor är mycket irriterande! L är ju lång men även om jag köper byxor som är lagom långa så är det ofta för tighta i midjan och L är inte rultig eller så. Med ännu större storlek blir de alldeles för långa. Vilket är helt galet!
Kul med lite nyshoppat dock, skulle behöva byta ut lite i L:s garderob också. Och min!
Kram vännen!

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Vilka fina kläder barnen har fått! Saga hade blivit väldigt avis på tröjan med prinsessan vill jag lova ;)

Kramar <3

Fnulan sa...

Men så kul! Och vilka fina kläder!!!Saknar!!!

Therese sa...

Här har Svea med dragit iväg, så idag ska jag köpa lite kläder till henne tänkte jag. För om några minuter ska jag ratta till staden för att få lite papper påskrivna på jobbet , å sedan shoppa en massa, har grannen med mig så det blir en trevlig resa i dag. Önskar dig en underbar dag <3 KRAM KRAM