måndag 4 mars 2013

Jag har blivit bortskämd

Mina älskade små gullungar

Från det att barnen föddes och fram till de var ca fyra år så var jag vaken minst fyra till fem gånger per natt. Tuva sov alltid oroligt och vaknade alltid flera gånger per natt. Men för ca ett år sen så började hon sova bättre på nätterna och jag har blivit bortskämd med att få sova i stort sett hela nätterna om man bortser ifrån att katten väcker mig någon gång per natt. Men så kommer det såna nätter som den vi hade i natt. Tuva kom till mig strax före ett i natt och var ledsen. Hon fick lägga sig hos mig och sen har jag inte sovit mycket sen dess. 
Hon har gråtit, skrikit och sparkat om vartannat. Hon har inte varit vaken så hon har ju säkert drömt min lilla prinsessa.
 I morse frågade jag henne om hon hade sovit gott och det hade hon sa hon! 

Så idag är det en mycket trött mamma som sitter här. Men vi drar igång en ny vecka med en fullspäckad kalender som vanligt. 
Elliot är tillbaka på dagis igen och nu hoppas vi att vi alla får vara friska ett bra tag framöver. 

Jag ser fram emot helgen som kommer för då ska jag träffa ett gäng härliga bloggtjejer igen! Jag vet att det kommer bli en helt galen och rolig helg!

Jag önskar dig en fin start på veckan!


12 kommentarer:

Tommy sa...

SV: Hej Finaste!

Tack, det var ljuvligt och solen börjar titta fram här! Förstår att du är trött!

Låter som att din kommande helg blir bra, vad är det för bloggträff du ska på?

Kram fina!

Fina Frun sa...

Stackars liten då, som drömmer så oroligt om nätterna. Men det är säkert bara ngt som kroppen ska bearbeta och om några nätter är allt lugnt igen.

Hoppas du orkar dagen trots sömnbristen. Kram!

Fina Frun sa...

Stackars liten då, som drömmer så oroligt om nätterna. Men det är säkert bara ngt som kroppen ska bearbeta och om några nätter är allt lugnt igen.

Hoppas du orkar dagen trots sömnbristen. Kram!

Desirée Larsen sa...

Blä för jobbiga nätter, men skönt att de är ovanliga :)

Vad ska du göra för kul i helgen? *nyfiken*

Stina sa...

Usch så länge!? Fy.
Stackars som drömmer så. Kan det vara nattskräck? Bella har det ibland och hon sparkar och såss och skriker och är helt okontaktbar. Sen rätt vad det är så somnar hon pldask igen. Grymt konstigt och väldigt oroligt.

KRAM!

Therese sa...

Usch stackars liten som har såna mardrömmar och stackars dig som har tröttmössan på!
Men skönt att hon själv tyckte att hon hade sovit gott :)
Kram

Jenny Ageton sa...

Lite nervös för helgen , men galet kan vara underbart ;)

Tommy sa...

SV: Tack så jätte mycket hjärtat! Det värmer enormt mycket <3

PUSS!

Popprinsessan sa...

Stackars liten, men jag hoppas att det var en engångsföreteelse.Har själv haft en jobbig natt med en sjuk L, men har som tur var kunnat vila lite under fm.
Det ska bli sååå kul i helgen! Tror nog att det blir väldigt galet, men så kul!
Kram

Fröken M sa...

Usch för dessa jobbiga nätter ! Jag lider med dig :(
Tack själv för att du lyssnade en stund. Nu verkar det i alla fall lösa sig på jobbfronten !
Vad är det för roligheter du ska iväg på ?
KRAM

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar. sa...

Vi är precis uppe i det där just nu med nätter som inte är så bra. Jag tänker hela tiden att det snart blir bättre, bara grabbarna blir lite större. Men uppenbarligen kan det hålla i ganska så länge.....

Jag längtar snart ihjäl mig till helgen! Ska bli kil att ses! :)

Kram

Helen.HUSnrNIO sa...

Puh för vakennätter!
Lider med dig!
Jag har ju börjat få sova en del hela nätter nu och det är inte klokt vilken fantastisk känsla det är.
Jag fattar inte när mobilen ringer på morgonen att jag inte varit vaken en enda gång under natten.
Att huvudet ligger kvar på kudden i exakt samma ställning typ!
Än så länge är rekordet sex nätter på raken.
Det är otroligt mycket och duktigt för att vara M det.
Känns dock ouppenåeligt att komma över sexnättersmagin just nu när det mer handlar om varannan natt typ...

Hoppas du och Tuva får sova gott inatt båda två!
Kram