onsdag 20 mars 2013

Ett litet livstecken

 
Min snygga ring som jag har beställt ifrån By Rough Jewelry svårt att få en bild där man ser texten men det står Tuva Elliot på den. Kika gärna in och titta på alla fina smycken som säljs
 
Igår lämnade jag mitt gamla jobb för sista gången och det var med tårarna rinnande ner för kinderna. Jag kände mig så tom, ledsen och framförallt besviken. Varför tänker jag inte gå in på här och jag har dessutom lagt de känslorna bakom mig nu. Nu ska jag se framåt och satsa på mitt nya jobb som är fullt med utmaningar och som kommer få mig att växa som människa.
 
Vad har hänt annars? I söndags sjöng barnen i kyrkan och för första gången så var de med riktigt mycket den här gången. Elliot var enda killen av ca 15 barn men han skötte sig helt ok. Efteråt gick vi in i församlingshemmet och åt våfflor och där hamnade vi i ett djupt samtal med prästen där vi bland annat pratade om förhållanden och hur viktigt det är att man vårdar sitt förhållande speciellt efter att man har fått barn. Me&I partyt i fredags blev inställt på grund av att många ställde in i sista stund. Elliots besök på barnkliniken i måndags blev också inställt. Nu siktar vi på den kommande helgen då Tuva och Elliot ska vara mannekänger när Butik Paletti har en modeshow på söndagen. Helgen efter är det ju påsk och då åker vi upp till Stockholm för att kramas med familj och vänner.
 
Så ja, jag lever men jag är trött och sliten. Det är full fart hela tiden med både jobb och fritid. Men det är skönt och roligt när det händer saker så jag klagar inte.
 
Tiden till att besöka Er andra är tyvärr fortfarande mycket liten. Men ni ska veta att jag saknar Er och tänker på Er!
 
 

8 kommentarer:

Jenny sa...

Åhhh vad roligt att du hittat något av Emmas fina smycke. Har själv köpt ett fint armband till mig och ett halssmycke till min man med inskrifter. Skickar massa kramar till dig!!!

Anonym sa...

Jätte bra inlägg du gör, och fin blogg! Haft en bra dag idag?
www.siljeee.blogg.se

Maria sa...

Åh så fin ring!!
Jag trivs jätte bra med mina smycken som jag vann därifrån.
Mysigt med ett Stockholmbesök.
Var rädd om dig vännen!

kram kram

Popprinsessan sa...

Fina Tina, hoppas att du kommer att trivas riktigt bra på ditt nya jobb.
Vad mycket roligt ni har framför er, men tänk på att inte stressa min vän!
En stor kram till dig! Och vilken fin ring :-)

Fröken M - Vinn 8 påsar naturligt påskgodis ! sa...

vet du vad - tyvärr har jag nästan lika lite tid för nätet jag med...
Det är fullt upp på jobbet nu när jag ska lära mig kerstins turer oxå och viggo är mitt uppe i värsta 3 års trotset !?
men men, jag antar att det lugnar ner sig framöver :)
KRAMAR

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Superfin ring!! Usch, det låter inte alls som att du fick det avslutet du ville på gamla jobbet :( Men jag tror precis som du att det nya kommer ge dej massor med möjligheter!

Skickar massor med kramar till dej vännen <3

Kramar

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar. sa...

Vilken fin ring!!

Du kommer säkert trivas jätte bra på nya jobbet. Vi står också inför stora förändringar på jobbet som ev kommer innebära byte av arbetsplats och arbetskamrater och det känns jätte tungt. Men förhoppningsvis blir det bra i slutänden. Kramar

Therese sa...

Hej vännen1 Kikar in för att önska dig/er en fin helg. HAr precis slutat jobba, har sån stress över min ansökan, men ser nu ett slut långt, långt där borta, den ska in på måndag å då får det bära eller brista liksom. I morgon tar jag ledigt från jobb å åker på utställning med Mac, blir spännande! Lämnar en drös kramar <3 <3 <3