onsdag 27 mars 2013

Cirkus


En sån här glad tjej hade jag med mig på cirkus i lördags. Det var ju så spännande att få gå på cirkus för första gången. Att det dessutom var med bästisen Felicia gjorde ju inte saken sämre. Sockervadd får man ju inte varje dag heller.


Elliot var lika glad han! Han var till och med uppe och var med i en dragkamp en gång under föreställningen. Själva cirkusen då, nja det var väl ingen höjdare. Vissa artister var jätteduktiga på det de gjorde men det var inget man inte hade sett innan.
Dessutom tycker jag grymt synd om djuren som tvingas vara med på sånt här. Hade vi inte fått fribiljetter hade jag inte gått. Barnen tyckte nog att det var lite långtråkigt emellanåt för de frågade några gånger när vi skulle gå hem.

6 kommentarer:

Fröken L sa...

Mys med cirkus, minns jag gillade det som barn men jag kan hålla med om djurhanteringen.. även om de inte far illa på dålig behanndling så kan ju inte allt fara omkring och gp i en liten volt så roligt. :(

kram kram

Therese sa...

Hej hjärtat! Kan säga samam sak, cirkus är ingen höjdare, luran gick hem tidigare första gången å sist var de där hela tiden, men njaaa, sockervadden var nog det bästa ;-P Själv lider jag med djuren å är nästan glad att jag är allergisk så jag slipper gå ;-P Ikväll blev det våfflor med nykokt jordgubbssylt å sedan följde barnen med sin faster hem för att sova över tills i morgon, en kanonstart på deras påsklov med andra ord. Själv ska jag passa på att jobba lite då jag kan... KRAM KRAM

Maria sa...

Härligt med glada barn :)
Gillar inte heller hanteringen utav djuren :(
Vi var på Cirkus under påsken för två år sedan, men det blir det inget med i år.

kram kram

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Cirkus kan vara jätteroligt om det är en riktigt bra och seriös cirkus. Men jag håller med om att man lider med djuren :(

Kram vännen! <3

cecce sa...

Har faktiskt bara varit på cirkus en gång med barnen när de var yngre. Det var en bra cirkus om jag inte minns fel och barnen tyckte det var kul. Men det finns säker både bra och dåliga varianter:-)
Sockervadden räddar alltid upp:-))

Glad påsk!!

Kram Cecce

Jannie sa...

GOINGAR!<3 Som de strålar! fina fina Tuva o Elliot!
O du?Tack snälla rara du för den raden!mäkta stolt!<3 KRAMAR