onsdag 27 februari 2013

Typiskt mig


Typiskt mig att dra igång ett sånt projekt som att frosta av frysen när jag är hemma. Varför sitta ner och ta det lugnt liksom? Det verkar ju onödigt!

Elliot är genomsnorig och hostig men har fortfarande ingen feber. Dock har jag svårt att avgöra hur han verkligen mår för han är ju kille. Och det här med manliga förkylningar drabbar visst killar redan i ung ålder. När jag frågar honom hur han mår får jag ett ömkligt "sådär" till svar. När jag ber honom förklara hur det känns så svarar han "jag har ont lite överallt mamma" Mm som sagt; manliga förkylningar!!


6 kommentarer:

Magda sa...

Jag har tänkt hela vintern att jag ska frosta av frysen. "jaja, tar det nån dag när det är riktigt kallt å jag har tid..." å va händer? Nu är det töväder å jag har fortfarande inte gjort det! Sägs ska bli kallt framöver igen, måste ta tag i det då!

Johanna - Mamma till Leija sa...

Frosta av frysen borde man göra oftare ^^ Haha, typiskt killar! Hoppas han snart blir bra igen! Idag é jag hemma & VAB:ar med en febrig L & sen har vi varit hos S en snabbis imorse, för han "mådde inte bra". Men en killkompis kom dit, så jag kunde åka hem igen. Så idag é det lite jobbigt, men det går ju över.
KRAM

britta bloggar sa...

haha, det är svårt det där med att ta det lugnt!

Therese sa...

Haha sötnosen! Är man karl så är man, även om man är en liten sådan :)
Kram

Tommy sa...

SV: Hej fina!

Så duktig du är!
DAgen har varit bra, fullt upp då jag planerar att starta eget företag med fotograferandet och det är en hel del med bloggen just nu , så jag är ledig från ett jobb så jobbar jag hemma med bloggen, planerar och fixar inför föreläsningar!

Usch, hoppas lillkillen mår bättre snart!

KRAM

Popprinsessan sa...

Ja, det verkar ju hemskt onödigt att a det lite lugnt! ;-) Men visst är det skönt när man väl frostat av frysen eller städat ur kylen.
Hoppas att du kan ta det lite lugnt också min vän!
Kram