tisdag 26 februari 2013

Små citroner gula


Huvudpersonen Agnes (Rakel Wärmländer) är nyanställd på en fin restaurang och minst lika hunsad där som av sin självupptagne hårdrockstjärnawannabe till pojkvän (Richard Ulfsäter). En olycklig dag dumpas hon av både honom och sin grinige chef (Dan Ekborg) varpå hon desperat söker efter mening med livet. En gammal kollega (Eric Ericson) dyker upp och erbjuder delägarskap i en ny restaurang - ett erbjudande som gynnar hennes kockdrömmar snarare än ekonomin. Nu gäller det att få dit folk och det ser ut som om Agnes matkritiker till granne - den hopplöst nördiga men snälla singeln David (Sverrir Gudnason) - kan vara lösningen...

Text och bild ovan har jag lånat här

I söndags blev jag så sugen på att gå på bio. Humöret var inte på topp. Jag gick runt och kände mig allmänt irriterad, trött och less. Så jag frågade en vän om hon ville följa med och se "Små Citroner gula". När jag gick ut ifrån bion var det dåliga humöret som bortblåst. Jag tyckte filmen var en riktig feelgoodfilm och den bjöd på både kärlek, drama och en massa skratt. Snygga Josephine Bornebusch spelade en utav rollerna och hennes karaktär var som så många gånger innan en blond, lite blåst brud men samtidigt så rolig! Att sen filmen också bjöd på snyggingen David Tainton gjorde ju inte ont.

En film som var helt klart sevärd och som jag säkert kommer att se igen när den kommer ut på dvd.

5 kommentarer:

Fröken L sa...

åhh den vill jag se med.. har du läst boken ?

önskar dig en fin dag sötis , kraaam

Fina Frun sa...

Jag har läst boken och älskar den!

Popprinsessan sa...

Kommer definitivt att se filmen när den kommer på dvd. Är ganska säker på att jag läst boken men kommer inte alls ihåg den..
Tack för tipset!
Kram

Johanna - Mamma till Leija sa...

Den vill jag också se! :)
Kram

cecce sa...

Tack för tipset!! Är också biosugen så det blir kanske ett besök nästa gång jag är barnfri:-)

Önskar dig en härlig onsdag!

Kram Cecce