fredag 15 februari 2013

Simskolan


Som jag har berättat om tidigare så blev Tuva livrädd efter en incident på simskolan. Hon som tidigare har älskat att bada har nu blivit livrädd så fort hon kommer i den stora poolen. Vi har försökt prata med simlärarna men vi tyckte inte att vi fick någon respons. 
Så i veckan skrev jag till simskolans kansli och berättade vad som hade hänt. Jag undrade om de kunde hjälpa oss på något sätt. 
Jag fick tillbaka ett mail där de skrev att Tuva fick hoppa tillbaka en grupp (till Elliots grupp) och att de då hoppades att hon skulle få tillbaka sitt självförtroende i vattnet. Tuva blev jätteglad när vi berättade det här för henne och jag lovar att en sten föll ifrån mina axlar. Jag hoppas att hon nu ska känna sig lite tryggare med nya simlärare och att hon får gå tillbaka och simma i den lilla poolen med bara korta besök i den stora poolen. Att hon dessutom får vara tillsammans med brorsan igen tror jag bara ger henne ännu mer stöd.

Passar på att önska dig en trevlig helg!



10 kommentarer:

Maria sa...

Åh, det låter ju helt perfekt!!
Hoppas att hon kan finna förtroendet igen.
Ha en underbar fredag & helg.

Många kramar

Therese sa...

Åh så bra! Hoppas att det hjälper och att hon kan känna sig trygg igen.
Hoppas du får en härlig fredag och tack för din fina kommentar.
Kramar

Marina sa...

Härligt att de kunde ordna det!

Marina sa...

Så bra att det gick att ordna!

Johanna - Mamma till Leija sa...

Åh, skönt att ni får hjälp! Tror detta kommer bli toppenbra! :) Trevlig helg!
KRAM

Therese sa...

Vilken bra lösning! <3 Å så fian naglar du fått, passar FINA dig! Här har jag jobbat tills nu, har en amssa måsten och deadlines som ger mig stressmage, men nu ska jag blåsa smurfballonger ist å fixa inför morgondagens kalas. Önskar er en toppen helg! KRAM <3

cecce sa...

Men så bra att du skrev och berättade och att de tog dig på allvar!! Hoppas nu Lillan får tillbaka sin simlust:-)

Trevlig fredagskväll!

Kram Cecce

Popprinsessan sa...

Vilken underbar bild!
Skönt att det verkar vara en bra lösning, hoppas nu att T känner sig tryggare igen.
Hoppas att ni har en skön kväll,
kram!

Helen.HUSnrNIO sa...

Åh vad glädjande för er och inte minst Tuva!!! =)
Fin bild också!
Ha en mysig söndagskväll!
Kram

Karin sa...

Vilken söt blogg du har! Fina bilder och lätt att hänga med och läsa :)