tisdag 5 februari 2013

Min tuffa tjej

Min älskade tokunge

I söndags var det ju dags för simskola igen. Den här gången var det inte så många sjuka så det var elva barn som var med och tre ledare i Tuvas grupp. Jag märkte direkt på Tuva igen att hon var osäker. Eller osäker jag skulle nog snarare säga livrädd. Hon håller sig i kanten tills någon utav ledarna tar tag i henne och hjälper henne. Så fort de släpper henne ser jag att hon får panik. Det gör så ont i magen och mammahjärtat att sitta och se på hur hon kämpar min fina tös. Samtidigt blir jag så ledsen och arg för hon var verkligen inte rädd innan första lektionstillfället den här terminen. Hade det bara inte hänt det som hände då så hade hon gjort stora framsteg nu. Men nu får vi betala en hel termin för att hon bara ska vara rädd känns det som. På fredag ska vi åka till badhuset hela familjen igen och öva. Men sist vi var där tillsammans så upplevde jag inte att hon var så rädd. Tror mer att det är så att hon inte litar på ledarna som hon har och den rädslan kan ju inte vi öva bort antar jag.

Än så länge så säger hon i alla fall att hon tycker det är roligt att gå till simskolan. Hade hon varit ledsen och inte velat gå dit så hade det känts ännu värre. Men hon är en fighter min duktiga tjej och hon kämpar på.


3 kommentarer:

Johanna - Mamma till Leija sa...

Åh, lilla Tuva! Kämpa på!
Kramar

Maria sa...

Så tråkigt när det blir så här :(
Det kommer att släppa igen, jag är säker. Det här känns precis som en upprepning på Sagas förra termin.
Tur hon är en fighter!

kram kram

Fnulan sa...

Men fina unge och vad skönt att läsa att du tar henne på allvar och är uppmärksam på rädslorna!
DU är fin!