måndag 25 februari 2013

Krasslig lillprins

 
I lördags vaknade Elliot med krupp. Den skällande hostan låter oftast värre än vad den egentligen är. Jag gav honom hostmedicin och så fick han sitta i teverummet med öppet fönster under sitt täcke. Efter en stund i den kalla luften lät han precis som vanligt igen och därför valde vi att åka till mässan. Igår vaknade han och lät likadant och hela dagen igår valde han att ta det lugnt.
I morse var han något bättre och eftersom han inte har någon feber valde vi att han skulle gå till dagis idag. Men efter några timmar ringde de ifrån dagis och sa att Elliot var trött och slö så jag fick åka och hämta honom. Vid närmare eftertanke förstår jag ju att han är trött eftersom hostmedicinen han får innehåller lite morfin. Nu är han och jag hemma så får vi se hur vi ska göra imorgon. Han är hes men har som sagt ingen feber. Tuva valde att stanna kvar på dagis så henne ska vi hämta om ca en timme.
 
Idag är det riktigt härligt vårväder ute. På vår altan har vi 20 grader och jag är så sugen på att göra i ordning där ute redan nu. Men det är ju trots allt bara februari än.
 


8 kommentarer:

Fröken L sa...

hej gumman..
krya på lillprinsen.. <3

vårväder, guuud så avvis jag blir.. här är det grått som vanligt.. hoppas verkligen solen kommer fram på em som den gjorde igår.. ska iofs jobba men även det blir lite lättare om solen skiner. :)

kram söta

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Åh, stackars liten <3
Tänk att dom små aldrig får vara friska den här tiden på året :(
Här hemma har vi också en sjukling igen :(

Kramar!

Therese sa...

Åh stackars liten, hoppas han är piggare i morgon.
Ja solen värmer verkligen skönt redan, men i skuggan är det banne mig ingen värme än... Så lite tålamod får vi ha :-)
Kram

Helen.HUSnrNIO sa...

Jobbigt med krupp och så himla opålitligt.
I fredags morse vaknade M förkyld och med den där himla hostan.
Den var inte som kraftigast och avtog efter någon timme.
Men förkyld är han fortfarande och det känns som ju som varannan människa man möter är det vilket inte är konstigt men så fort han blir det så går jag bara och väntar på heshostan:(

Hoppas ni haft en fin måndag!
Kram

Johanna - Mamma till Leija sa...

Trist med hosta. Hoppas han snart blir bättre! Härligt med 20 grader! :)
Kram

Mette sa...

Hoppas han kryar på sig snart.

Puss och kärlek

Fröken M sa...

Stackars lille E !!
jag hoppas han kryar på sig !
Jag an bara tänka mig hur krupp nätter är - fruktansvärt jobbigt !!
KRAMAR

Maria sa...

Men stackars Elliot :( Skönt att febern håller sig borta i alla fall!
Ja vilket väder det blev i dag, helt underbart!
Fast man får hålla sig ifrån vinden för den vart kall. Fast jag är så nöjd att bara solen skiner :)

kram kram