lördag 23 februari 2013

Jag blev rörd

Fina Theodora och jag
 
I juni förra året var jag på min första bloggträff och där hade jag den stora äran att få sitta brevid fina Theodora. En tjej som jag genast började tycka om eftersom hon var så glad, snäll och trevlig. Hela hon sprudlande av glädje och energi. Jag hade aldrig läst Theodoras blogg innan men när jag kom hem så var jag så klart tvungen att kika in till henne. Då förstod jag vilken oerhört stark tjej det var jag hade lärt känna den dagen. En tjej med skinn på näsan och en fantastisk mamma som hade varit med om en hel del tuffa månader precis innan vi träffades. Sedan den dagen har jag följt henne och det kommer jag så klart fortsätta att göra.
 
Idag skulle vi träffas igen på Baby och Barnmässans bloggfrukost (kommer mer om det i ett annat inlägg). När jag kliver in på mässan möts jag av fina Theodora som kommer fram till mig och ger mig en varm kram och sen överräcker hon en present till mig! Jag blev så rörd!
 
En gåva som rörde mig ända in i hjärtat
 
När jag nu ikväll skickade ett sms till Theodora för att ännu en gång tacka för den fina gåvan fick jag ett fint sms tillbaka:
 
"Vad glad jag blir! Så många gånger jag varit totalt nere och så får jag dina alltid så fina kommentarer på bloggen. Det har fått mig att le MÅNGA dagar, och att få ge dig ett leende tillbaka är underbart. Du är verkligen en underbart fin medmänniska och mamma"
 
Jag blir så glad för att jag med mina kommentarer har hjälpt dig och fått dig att le finaste! Det är ju det som är vänskap att man lyfter varandra när man behöver det.
 
Tänk att bloggen har gjort mig så mycket rikare. Rikare på vänskap! Ett helt gäng med fantastiska vänner som ger mig så mycket glädje. Som peppar mig och håller mig uppe när jag skriver mina deppinlägg.
 
 



10 kommentarer:

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Underbart!! Jag är jätteglad för att jag hann träffa dej en liten stund idag :)

Kramar <3

Evelina Hellström sa...

Härligt! du förtjänar det! <3 inte kunnat kommentera i din blogg från Surfplattan, störigt! men nu funkar de :-) Hoppas du hade en underbar dag på mässan! kramar

Desirée Larsen sa...

=) Får en liten tår i ögat!
Trevligt att träffa dig idag, om än bara en liten stund.

Johanna - Mamma till Leija sa...

Men åh så fint gjort av henne! Hon ser himla go ut!
Ha en fin kväll! Kram

Anna Svensson sa...

Så fint med bloggvänskap och gemenskap....

♥Sojkas framtid - Ann-Sofie Sojka sa...

Hon verkar verkligen vara en go tjej! : Fler såna tack! ;)

Det är häftigt så många man lärt känna via bloggandet och det är man evigt tacksam för att man kom in i denna världen. :)

sv:Tack! :) Hoppas ni också får en skön söndag! :) Kram

Therese sa...

Åh så fint av henne! Man blir ju rörd till tårar bara av att läsa det!
Ja bloggen har verkligen gjort att man har lärt känna så många härliga människor i vårat avlånga land!
Ha en underbar söndag gumman.
Kram

Therese sa...

Åhhh jag blir så varm å glad, så fitn gjort! Är övertygad om att du verkligen är värd alla fina ord och itne minst gåvan, för som hon skriver du sprider så mycket glädje och uppmuntran med dian kommentarer. Du ser och bekräftar andra precis då det behövs - en underbar stark och fin människa <3 Här är vi krya å firar lillebror för fullt, vi ska äta pannkaka ute på altanen, dock inga bord å stolar så det blir på golvet :-D KRAAAAM!

Maria sa...

Helt underbart ♥
Theodora är en helt underbar tjej, precis som du :)
Bloggen har verkligen givit en massa härliga nya bekantskaper!

kram kram

Maria sa...

Helt underbart ♥
Theodora är en helt underbar tjej, precis som du :)
Bloggen har verkligen givit en massa härliga nya bekantskaper!

kram kram