fredag 8 februari 2013

Hopp


Känslan jag hade då den här bilden togs ska jag försöka plocka fram inom mig igen. Den här dagen var en av de bästa i mitt liv.
Jag var så lycklig, glad, kände mig så vacker och jag hade ett stort hopp om att framtiden skulle bli ljus och bra. Vi hade en lång resa framför oss där vi skulle påbörja vår första IVF-behandling. Efter flera års kämpande fick vi ju resultatet och efteråt var det ju så värt all smärta, alla tårar och hårda ord.

Nu ska jag försöka se det positiva i det som har hänt nu. Det finns säkert en mening med detta. Jag har fått tre månaders uppsägningstid med löfte om arbetsbefrielse så fort som möjligt för att jag ska kunna söka nya jobb. Jag tycker det är så jobbigt med nya människor som jag inte känner men jag ska försöka övervinna den rädslan och se detta som en mental träning. Jag kommer gå så mycket starkare ur detta.

Idag börjar jag min nya resa mot ett nytt liv. Att ångesten just nu hamrar i bröstet på mig ska jag försöka bortse ifrån, idag kommer bli en BRA dag. Jag ska äta lunch med fina Maria idag. Hon är en fantastisk vän som jag har lärt känna genom bloggen och jag vet att vår date kommer ge mig massor av energi. I eftermiddag ska vi åka till badhuset och mysa och busa och sen åker vi hem och fredagsmyser. 
Jag har min fina familj och mina underbara vänner som kommer hjälpa mig genom detta och det är jag så tacksam för!

Önskar dig en underbar fredag!





17 kommentarer:

Desirée Larsen sa...

Usch vad jobbigt med uppsägning. Din inställning om att se det som mental träning låter alldeles utmärkt! Skickar dig lite kraft och är övertygad om att det som sker kommer att vara det bästa =)

kram

Mette sa...

Så bra skrivet, så positivt!
Du är så vacker på det där fotot. Lika vacker som nu!

Du fixar det här, finaste svägerska.
Kram, puss och kärlek!
♥♥♥

Meekatt sa...

Vackra du! Du kommer ta dig igenom detta galant! Och man får bryta ihop och komma igen!

<3

Maria sa...

Kämpa på och se det positiva i detta. Du kommer att komma ut stärkt och massor av erfarenheter rikare. Håller alla mina tummar och tår för dig och finns här om du behöver mig och det hoppas jag att du vet. Puss!

finafrun sa...

Vilket härligt pepp-inlägg!
Njut av fredagsbuset och fredagsmyset nu. KRAM!

Johanna - Mamma till Leija sa...

Min magkänsla säger att du kommer fixa detta hur bra som helst! Ha en mysig fredag!
Styrkekramar

Therese sa...

En underbar fredag till dig med vännen, försök att lyfta fram hoppet nu, för jag VET Att du går stärkt ur detta och kommer att växa, en sliten fras, men ack så sann "DET ORDNAR SIG" för på nått vis gör det alltid det har jag fått lära mig, och ja, det gör det nu med!!! Skönt att facket fixade 3 månader och snabb arbetsbefrielse, nyttja det på bästa sätt och se allt som en erfarenhet som ger dig mer erfarenheter. Önskar så jag kunde komma förbi med en bukett tulpaner och ge dig en kram och dricka en kopp te... KRAM vännen <3

Maria sa...

Fina fina Tina <3

Tack för idag, så mysigt att få träffa dig!! Måste vi göra om snart ;)

Ha nu en skön kväll!

Kram kram

Nina - Glamourmamman sa...

Vad fint skrivet <3

Kram & trevlig helg!

Popprinsessan sa...

Blir så glad när jag läser ditt inlägg! Vill så gärna att du ska se detta som en chans till nystart istället för något helt negativt. Du är en grym människa, genomsnäll och trevlig och jag önskar dig bara gott!
Jag hoppas att du och Maria hade en mysig lunch idag och önskar att jag kunde varit där med er :-)
En varm kram till dig!

Tommy sa...

Sv: Hej hjärtat!

Så vacker du är på fotot!

Hoppas ni får en fantastiskt helg!
KRAM

Tommy sa...

Sv: Hej Hjärtat!

Ja här blir det lugnt med, lite vin och bara mysa! Bjuden över på fest i köpehamn, men vi orkar inte gå ut med 25-30 bögar på gayklubb i dag!

Vi känner bara för att vara hemma och mysa! :)

Puss fina!

Evelina Hellström sa...

Kämpa på vännen.. du kommer fixa detta!! Åh vilken vacker bild på dig!
Ps. du har nåra frågor att svara på i min blogg. KRAMAR

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Så vacker bild på dej!
Jag är helt övertygad om att detta kommer leda till något bra, det brukar ju alltid finnas en mening med saker :)

Kramar

Therese sa...

Hej vännen! Tassar bar in och lämnar en kram, för i morgon lär jag inte hinna kika in då jag undervisar i staden. Gruvar redan nu för alla timmar bakaom ratten... KRAM KRAM

Helen.HUSnrNIO sa...

Vilken underbar bild på dig!!!
Hemskt med uppsägning, att tvingas ut i tumultet vare sig man vill eller ej, och allt det nya... osv.
Det är dock ett inlägg med bra ord och pepp.
Kör på så och du fixar det!!! Absolut!
KRAM

ullie sa...

underbar bild !
Är båda era barn ivf ?
Vårt första är ett ivf barn :)