onsdag 6 februari 2013

Givande samtal


Min fina prins

Igår morse hade jag en telefontid med vår husläkare angående Elliots mage/hals. Tyvärr så hände det något med telefonen så den låste sig när jag skulle svara så jag missade samtalet. Hoppades på att doktorn skulle försöka igen men det kom inget samtal på hela dagen tyvärr. Får väl ringa idag och boka in en ny tid. Elliot klagade ju länge på att han hade något i halsen och han gick hela tiden och harklade sig.
När han var hos doktorn för ca en månad sen skrev hon ut en magmedicin till honom och nu har vi märkt en stor förbättring.
Dock gör det mig orolig att detta är en medicin man får när man har magkatarr. Min lilla kille är bara drygt fem år! Inte är det väl magkatarr han har? Han tänker ju så mycket och jag vet ju själv hur jobbiga tankar kan sätta sig på magen.

Igår kväll satt jag i telefon med en fin, underbar och klok vän i nästan två timmar. Vi har inte pratat med varandra på närmare två år men det kändes som igår! Det är verkligen äkta vänskap när den är som bäst. Samtalet gav mig massor av energi och återigen måste jag bara få säga hur glad jag är som är omgiven av så fina vänner!

Idag vaknade vi upp till ett vitt landskap igen! Jag vet att det bara är februari men jag vill ha vår nu! Det hade känts lite lättare i sinnet med barmark och sol istället för det här vädret.




6 kommentarer:

Therese sa...

Kikar in mellan supportmail och telefonsamtal, och lämnar en stor kram <3 Härligt att du fick ett bra prat med en vän i går, och hoppas du får tag i läkaren och kan diskutera Eliott och hur ni går vidare så hn ska få må bra <3 Å din tjej, vilken kämpe hon är, tycker hon gör det bra då hon kämpar på, en envis rackare som kommer övervinna rädslan å gå långt här i livet! KRAM

Desirée Larsen sa...

Nä,vad tråkigt att läkaren inte ringde upp igen :/ Usch, hoppas det löser sig med hals/mage och att det inte är något allvarligt.
Ha en bra dag :)

Fröken M - Vinn en Mix & Go Smoothie Blender ! sa...

Men åhh... läkare ?!
Suck !!

Vänner är det bästa som finns ( efter familjen )!! och de riktiga vännerna ska man verkligen vårda ömt :)

Här har jag lämnat över vabbandets stafettpinne till C som får ta över några dagar.

Själv stressar jag runt men njuter i min röda fara ;)

KRAM

Therese sa...

Kikar in så här på kvällsvisten å önskar er en fin kväll. Här har jag just slagit in två paket till luran så nu har jag inte samam panik, fick tag på en glitterlampa i rosa som hon ville ha till sitt rum å lite småjox, har även beställt pysselsaker på nätet å så köper jag lite kläder då jag är i stan, borde duga ;-P Å ja, Bogge blev så ledsen då Luran var på kalas å inte han, vi fick ta med honom på fiket som kompenastion så att han skulle bli glad... Massa kramar goa fina du <3

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar. sa...

Härligt med sådana vänner! Guld värda!! Ja usch - här har vi också fått en massa snö idag. Längtar ju så otroligt mycket efter våren!!

Hoppas ni får ordning på lillkillens mage. Kram

Popprinsessan sa...

Skönt att du fick prata med läkaren. Har du 3? Vi har haft problem med våra telefoner hela veckan..
L har ju också problem med magen, hon har ont. Nu har vi ju äntligen fått husläkaren att börja en utredning och hon sa att det inte alls är ovanligt med magkatarr hos barn, och att det låter lite som magkatarr när jag beskriver L. Det känns så klart inte alls kul, men å andra sidan hoppas jag bara att vi får reda på vad det är och vad vi kan göra åt det. Sedan sätter det igång massa tankar i huvudet, men jag försöker att inte grotta ner mig innan jag vet vad som orsakar hennes onda.

Härligt att få prata lääänge med en vän. Det är en energiboost!
Stor kram vännen!