lördag 2 februari 2013

Livet går vidare

Det är i svåra stunder i livet som man verkligen inser hur lyckligt lottad man är som har en sån underbar och fin familj
och fantastiska vänner som stöttar en. Från djupet av mitt hjärta vill jag säga TACK för alla fina kommentarer, sms och telefonsamtal!
Ett extra STORT TACK till min älskade man som alltid finns vid min sida, du är mitt allt!

Underbara blommor ifrån min fina Glenn
Den värsta chocken har lagt sig men tårarna kommer fortfarande titt som tätt och ångestattackerna är så tuffa när de kommer. Jag vet att det inte är hela världen att förlora ett jobb men jag trivdes så bra på jobbet och jag la verkligen ner hela min själ i det. Det känns som att jag har förlorat min identiet. Det är tuffa tider nu och jag vet att jag inte har blivit av med jobbet för att någon vill mig illa. Jag vet att de gärna hade haft mig kvar om de bara hade kunnat.

Som så många har sagt till mig så kanske detta är ödets sätt att säga till mig att jag ska byta väg i livet. Det är nu jag ska stanna upp och tänka efter vad det är jag verkligen vill göra i livet. Inget ont som inte har något gott med sig brukar man ju säga.
Hinner jag gå hemma innan jag hittar ett nytt jobb så är det kanske då jag äntligen ska ägna tid åt bara mig, att bara få vara Tina och vara snäll emot mig själv.

Det som är jobbigast just nu är ovissheten, att jag inte har någon kontroll. Att inte veta vad som kommer att hända är otroligt tufft för mig. Sen är det klart att tankar på ekonomin också finns där. Vi har ju trots allt ett hus och en bil som kostar pengar.
Men jag vet att vi kommer fixa det också!

Återigen TACK för allt Ert stöd! Ni är guld värda mina fina vänner!




7 kommentarer:

Maria sa...

Jag vet hur det känns, har själv varit i denna hemska situation, inte bara en gång utan tre gånger på samma företag.
Man känner sig så fruktansvärt misslyckad på något vänster :(
Du är en fantastisk människa Tina & jag vet att du kommer hitta något nytt & klara av detta med bravur!

Längtar tills nästa fredag då vi ska ses :)

Kram min fina vän ♥

Popprinsessan sa...

Vad skönt att du ändå tänker så! Jag tror att du kommer starkare ur denna situationen och vem vet, du kanske helt byter inriktning!

Du är en genomtrevlig person så vem skulle inte vilja anställa dig?!

Hoppas att ni haft en mysig filmkväll. Mellon var ingen höjdare så du missade inte så mycket.
Kram!

Ida sa...

Ja förstår precis vad du menar ❤ såg ditt sms nu då min telefon var på laddning. Vi hörs i morgon vän hoppas att du kan sova ..tänker på dig puss

Tommy sa...

Sv: Hej hjärtat!

Ja mellon fick jag stå ut med i alla fall , då både kvälls och natt kollegan ville se det .. Lord, vilket skit!


KRAM

finafrun sa...

Åh fina Tina, det verkar som du kan se ett ljus i mörkret som har drabbat dig så oväntat. Jag är övertygad om att det kommer något väldigt bra ur det här. Kram!

Johanna - Mamma till Leija sa...

❤ KRAM

Therese sa...

Älskade fina vännen! Här har jag varit bloggledig över helgen å ska nu ta mig en runda å ramlar in här å möts av detta trista besked, känenr så med dig!!! Just tryggheten med ett jobb är ju så viktigt, men så kunnig, go och duktig som du är tvivlar jag inte att du får nytt jobb, dock är det jobbigt att behöva dra igång och söka osv. Men jag tänker på dig och håller tummarna, men det vet du säkert redan <3 Jag tror på livets öde och nycker, ska se att det blir nått bra utav detta med i slutändan. VARMASTE KRAMAR <3