fredag 22 februari 2013

Att ta kontroll


Eftersom jag har haft sån ångest den sista tiden bestämde jag mig för att be att få ett möte med min psykolog och igår var det dags.
Han känner mig utan och innan vid det här laget och det är så skönt att få komma till honom och prata. Igår vet jag egentligen inte om jag hade behövt komma dit för innerst inne så hade jag svaren som han gav mig.

Att jag mår som jag gör nu, att jag är arg, ledsen, besviken och rädd för att jag inte har kontroll är helt normalt.
Jag får känna så. Att dessa känslor ger mig en grym ångest är inte heller konstigt, det hade varit konstigare om jag inte hade känt något alls. Situationen i sig kan jag inte påverka, det är som det är. Jag har blivit av med jobbet. Däremot kan jag försöka ta kontroll över ångesten och inte låta den ta över. Att försöka vända den till ett driv istället. Jag vet ju att ångesten inte är farlig egentligen.
Det känns som att man ska när man får kramp i bröstet, hjärtat slår dubbelslag och man knappt kan andas men det gör man ju inte.

Nu ska jag verkligen försöka ta fram en massa positiva tankar och ett djävlar anamma när ångesten kommer krypande. Den ska inte få ta över mitt liv och förstöra för mig. Jag hoppas att jag får gå hem ifrån jobbet nu så fort som möjligt så att jag verkligen kan koncentrera mig på att söka jobb och på att vårda mig själv.

Igår var jag och tränade Bodypump och det var ett nytt pass igår. Det var så roligt och jobbigt!  Idag är jag så där skönt öm i kroppen!

Jag önskar dig en underbar fredag! Imorgon hoppas jag att jag får träffa några utav Er på mässan!






10 kommentarer:

Ulrika Olsson sa...

Skickar styrkekramar. Visst känns det skönt när man känner av att man tränat :-)

Kram!

Therese sa...

Massa kramar till dig fina vännen!
Och vad jag skrattade gott åt Fredagsmus!!! ;-)
Hoppas du får en härlig helg.
Puss puss

Maria sa...

Go, go, go!!!!
Styrkekramar kommer här. Puss!

Theodora sa...

Hejja dig, fina underbara Tina!
Jag går själv hos psykolog varannan vecka, jag upplever att det kan vara skönt att höra någon annan bekräfta det man redan vet och också säga det man tänker högt för sig själv, inför någon annan. Det har ofta gett mig perspektiv.
Jag hejjar på dig och hoppas att vårljuset ger dig lite energi i dimman.
Jag ser fram emot att träffa dig imorgon!
Många kramar!

Glenn Rosmer sa...

Du är grym gumman. Jag vet att du är stark och du fixar detta. Puss

Therese sa...

GOA TINA, du är så FIN! Och i din blick ser jag ett glitter å ett jävlar anamma, vårda dig själv, du har kontrollen, eller är if på god väg att TA kontrollen! HA nu en skoj dag på mässan, här väntar födelsedagsfirande av Bogge förutsatt att vi får fortsätta att vara krya. KRAM KRAM <3

Maria sa...

Fina underbara Tina ♥
Du kommer att fixa detta, det är jag säker på!!
Tyvärr blir det inget Gbg för oss. Det blir kusinkalas i stället.

kram kram

Jessica sa...

Skickar en stor kram! Tack för fina ord hos mig...

Det är så skönt att få komma till någon som man bara kan få höra att det är inte konstigt!!

Snart har du fått tillbaka hoppet och kontrollen!

Good things

Fina Frun sa...

Hoppas du får en fin helg nu vännen, det är du värd!

Caroline sa...

Vad fantastiskt att få hjälp med att vända sitt sätt att se på jobbiga och tunga saker. Bara det lilla du skriver låter ju så självklart och vettigt, jag undrar ju varför mina naturliga tankegångar inte går på det sättet. Vore skönt att inte ha "katastroftänk" hela tiden.

Stor kram till fina du. Riktig snygging på bilden ju! :)