onsdag 13 februari 2013

Appropå gårdagens inlägg


 Här har Tuva precis haft ett bryt som har slutat i tårar. Tuvas favoritsysselsättning är att stå framför spegeln och titta på sig själv när hon gråter.


Igår stod Elliot och jag och tittade på henne när hon åmade sig framför spegeln och vi tyckte båda att hon såg så rolig ut att vi började skratta. Till slut kunde hon själv inte låta bli att skratta.

Så just det brytet slutade med att vi alla tre skrattade istället. Ett skönt slut tycker jag.

Idag ska jag få mina naglar fixade igen. Något som verkligen behövs då en utav naglarna har lossnat så där har jag typ bara halva min egen nagel kvar på fingret. Sen är det även brottning för barnen idag och Glenn ska träna. Full fart som vanligt.

Önskar dig en fin onsdag!



10 kommentarer:

Tommy sa...

SV Hej hjärtat!

Jag brukar gilla att kliva upp tidigt, men de senaste veckorna har jag varit så trött och bara vill sova..

Misstänker att mitt blodtryck inte ligger som det ska , får väl ta en tripp till fröken doktor och be dom kolla över blodtrycksmedicinen igen!

Hoppas allt är bra!
KRAM

Anonym sa...

Känner igen den här perioden , har en som lämnat den och en som går in i den nu och en som väntar ;)
Barn är fantastiska med sina känsloregister !
Ha en fin onsdag.
Kram Mariette
www.barnlivetsefteratt.wordpress.com

Tommy sa...

SV. Hej hjärtat!

Nej har inte funnits här och jag har känt att jag har inte haft tid att lägga ner energi för att få till bra inlägg.. och humorn har försvunnit lite, men den är snar tillbaka :)

KRAM

Fröken L sa...

god morgon gumman

haha ja jag kan i viss mån känna igen det där med att gråta framför spegeln, fröken dramaqueen haha..

skönt att få din onda nagel fixad, är så sugen på att göra mina naglar med men det får nog vänta lite tror jag..

hoppas ni får en bra dag, kraaam

Johanna - Mamma till Leija sa...

Bättre med skratt än gråt! Ha en fin dag!
KRAM

♥Sojkas framtid - Ann-Sofie Sojka sa...

Vad härligt att det kan vända så!:D

Sv:Gulle du! :) Ja nu är det inte många veckor kvar! :D

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Hahaha, skönt att det slutar med skratt iaf :)
Går barnen på brottning? Det lät ju jätteroligt!

Kramar

Maria sa...

HaHa!!
Här är en till som älskar att spegla sig när hon gråter & när hon ser sig själv gråta tar hon i lite extra :)
Hoppas att ni har haft en bra dag!

kram kram

Therese sa...

Skönt när tårar kan förbytas till skratt <3 Här hr vi haft en dag i glädjens tecken ,varit så skoj att se Luran så nöjd, hon somnade med ett leende på läpparna ikväll :-D Önskar dig en fortsatt mysig kväll vännen, här vänta sängen... KRAM

Fröken M - Vinn en barntallrik från Silly ! sa...

JAAA !!! Jag tror nog att vi kan ses :)
Vi åker till göteborg hela den helgen och planen är att gå på mässan på lördag förmiddag :)
Happy valentines day darling !!
Kram