måndag 18 februari 2013

Ännu en helg har passerat

Äpplet faller inte långt ifrån trädet

Ja så var ännu en helg till ända. Som vanligt så har vi haft en fullspäckad helg. I fredags var vi hemma hos Glenns farmor och firade hennes födelsedag. 

På lördagen var Glenn och Tuva på fotboll på förmiddagen. När de kom hem åkte vi in till stan och gick på en vernissage och tittade på väldigt fina svartvita foton. Där träffade jag en väldigt fin bloggvän för första gången nämligen fina Johanna. Det blev bara ett snabbt besök eftersom vi hade barnen med oss och de var inte intresserade av att titta på foton. Efteråt åkte vi och åt lunch på Max och handlade lite mat. Sen åkte vi hem och jag dammtorkade hela huset medans Glenn tvättade bilen. På kvällen kom en vän förbi med sina barn och vi åt pizza ihop. Barnen lekte jättefin tillsammans men när de gick hem vid halvtio somnade Tuva och Elliot innan de ens hade nuddat kudden.

Igår när Glenn och barnen var på simskolan dammsög och våttorkade jag alla golven i huset. På eftermiddagen fick vi ett spontanbesök av våra gamla grannar som vi inte har träffat på jättelänge. Det var så roligt att träffa dem och vi saknar dem massor. Precis när de åkte hem kom våra andra fina vänner på fika. Helgen avslutades i soffan med en brasa och tv.

Nu har vi en ny vecka framför oss.  Lite senare idag ska jag presentera vinnarna av biljetter till Baby och Barnmässan. Jag och familjen ska dit på lördag och jag hoppas att vi ses där!



7 kommentarer:

Johanna - Mamma till Leija sa...

Ni har haft en mysig helg som vanligt! :) Det va jättekul att få träffa er! Ja, nästa gång får kidsen ha en playdate!
Kram

Helen.HUSnrNIO - Vinn dvd & klocka med Tingeling Vingarnas hemlighet sa...

Låter som en härlig helg. Så gött att ha ett städat hem när veckan och vardagen drar igång igen...!

Ha en fin måndag.
Kram

Sofia - ett bättre du sa...

Haha, vilken härlig bild :). Låter som en skön helg, hoppas veckan blir bra!

finafrun sa...

Vilken härlig helg!

Therese sa...

Lät ju toppen trevligt, å skoj att du träffade Johanna, skrev hos henne i går att jag allt var lite avis ;-D Här är det en trött mamma, varit igång å tvättat å sanerat sedan tre i natt, magnus fick rymma till skogen å jobba då jag insåg att jag itne skulle våga åka 3 timmar i en bil om jag själv skulle åka dit, så nu vab i minst två dagar... Tackar för styrkekramarna, lär behövas då jag är själv med barnen och vovvarna. KRAM KRAM

Tommy sa...

Sv: Hej hjärtat!

Tack så mycket!
Det är underbart med rea:)

Haha, så fina dom är på fotot!

Har föresten en tävling i bloggen nu!
Puss

Therese sa...

Hej sötis!
Vilken intensiv och härlig helg ni verkar ha haft!
Hoppas du även har en fin måndag.
Kram