måndag 28 januari 2013

Trött måndag

Mormor fotade barnen när hon hade hämtat dem på dagis. Kan inte riktigt tyda deras miner...

Helgen har varit jättebra. Barnen har myst med mormor och morfar. I fredags hade vi fredagsmys med tacos och popcorn och chips. Vi var i stan och åt lunch i lördags och på kvällen hade vi gäster. Mormor och morfar åkte hem igår innan vi åkte till simskolan. På simskolan var det många sjuka så i Tuvas grupp var de bara fem barn igår vilket gjorde att Tuva återfick en del av tryggheten och förtroendet för simlärarna. Efter simskolan handlade vi lite och resten av dagen var vi hemma och städade, tvättade och mös.

Klockan tre inatt kom Tuva till oss och var ledsen. Hon hade växtvärk i benen. Efter en stund så somnade hon om i vår säng men då kunde ju naturligtvis inte jag sova. Tuva låg nämligen med benen uppe på mig hela tiden, vet inte hur många gånger jag flyttade bort henne. Dock var jag så trött att jag inte orkade bära iväg henne till hennes säng eller själv gå och lägga mig hos henne. Idag är jag så trött, trött. Ute är det mörkt och slaskigt. Det kom massor av snö igår men idag är det plusgrader vilket gör att det bara är blött ute nu. Idag är en sån dag när jag mer än gärna hade stannat kvar hemma i sängen hela dagen.



11 kommentarer:

Helen.HUSnrNIO sa...

Mysigt att ha mormor och morfar hos sig!
Det är trist när det är många borta i en grupp men samtidigt så blir det ju en helt annan kontakt med de barnen som är där och det behövs verkligen det också.

Hopaps din dag blir bra trots rådande trötthet.
Jag lider av samma åkomma idag... :(
Kram

Johanna - Mamma till Leija sa...

Vilken mysig helg ni haft! :) Mindre kul när man inte får sova ordentligt... Nej, dags att hämta hem loppan!
KRAM

Therese sa...

Skönt att det var en liten grupp på simskolan, Tuva växte nog av det å snart är hon lika trygg som förr... ÄVen här är det ltie ruggit i dag, snöar. Sitter faktiskt i pyjmas och arbetar, fasnade direkt i morse med att skriva en ansökan å har inte tagit mig ur pyjamasen, fördel/nackdel med att jobba hemma... Men nu lunch å vettiga kläder på! KRAM

finafrun sa...

stackars pluttan, växtvärk kan vara riktigt plågsamt!

Maria sa...

Man ska naturligtvis inte hoppas på att någon är sjuk..men just när det gäller simskolegruppen är man glad om det saknas några barn :)
Hoppas att du fått en bra dag trots tröttheten!

kram kram

Fröken M sa...

Det låter som en riktig myshelg !!
Jag typ lever för lördagarna just nu och äter gärna både den ena och den andra godsaken då !

Det där med sovande barn i sängen har jag aldrig gillat, för jag precis som du ligger mest vaken ! C däremot tycker det är super mysigt att ta viggo i vår säng, men jag antar att han inte känner av alla hårda sparkar ? ;)

Här blir det dock sängen TIDIGT ikväll !! Kramar

Tommy sa...

Sv: Hej Hjärtat!

Tack så mycket!
Eller hur.. så sjukt snyggt, glad att jag gjorde den faktiskt :)

Hoppas allt är bra med dig hjärtat.
Föresten, har du sett att det snackas om en ny bloggmiddag nu framöver, dock vet jag inte när .. Sugen?

Pusss

Tommy sa...

Sv: Hej hjärtat! Tack ska du ha :)

I gruppen skånska bloggare på facebook har dom lagt upp frågan om vilken månad man tycker passar bäst, men inget är klart ännu, mest spekulationer för tillfället!

Puss

Popprinsessan sa...

Hej vännen! Hoppas att dagen blivit bättre och att du återfått lite energi. Håller tummarna att du får sova riktigt bra inatt.
En stor kram!

Veronica sa...

Fy vad jobbigt med växtvärk!! Hoppas ni får sova bättre inatt. KRAM

Jannie sa...

hoppas dukänner dig lite piggare idag!<3 KRAM