måndag 7 januari 2013

Stucken i armen

Prinsen fick lämna 3 rör med blod hos doktorn idag

Det känns så skönt att jag ringde och bad att få en tid hos "vår" doktor för en undersökning av Elliot. Det är ju något som stör honom i halsen. Flera gånger om dagen får han som en kula i halsen och det stör honom för han sitter hela tiden och harklar sig. Läkaren kunde inte på rak arm säga vad det är för halsen såg jättefin ut. Men hon gissade också på sura uppstötningar och skrev ut någon medicin som Elliot ska ta under fyra veckor. Men hon nöjde sig inte med det utan hon tog alla möjliga prover på honom för att utesluta allt annat som det kanske skulle kunna vara. 
Han fick lämna blod och urinprov. Det gick jättebra när de stack honom. Han hade hållit pappa hårt i handen och tittat på pappa. Det kom en liten tår men han sa inget. Nu ger vi honom den här medicinen för magen och avvaktar provsvaren så får vi se hur vi går vidare sen. 
Vi var ju förresten på öron med honom nu under ledigheten och där konstaterade de att han hade en massa blod i örat (därav sämre hörsel) så där fick vi utskrivet droppar till honom som vi har tagit under en veckas tid. Dock kunde doktorn idag se att örat fortfarande var blodigt men vi ska tillbaka till öron nästa vecka så det får doktorn där ta vidare beslut om.

Prinsessan städar på mammas jobb

Efter läkarbesöket kom de till mitt jobb och så stannade barnen här medans Glenn åkte och besiktigade bilen. De hjälpte min kollega Ida att städa här på kontoret.

Nu är det snart dags för mig att åka och ta ett cellprov. Det är ju inte det roligaste man gör men det är ju ett måste.




4 kommentarer:

Johanna - Mamma till Leija sa...

Duktiga Elliot! Hoppas det gick bra på jobbet, med bilen & cellprovet!
KRAM

Maria sa...

Hoppas att medicinen hjälper honom nu så han slipper ha obehag i halsen!
Hoppas det gick bra med cellprovet. Jag gjorde ett i början av december....lika roligt varje gång, men ack så viktigt!

kram kram

Therese sa...

Så skönt med en seriös läkare som verkligen kollar upp å går till botten. Här är vi halvkrassliga, slipepr för tillfället febern å ungarna är lite rastlösa, men förkylda. Själv skulle jag behöva köra till umeå i morgon igen för en konferens, men jag tror jag inte fixar det för jag är inte 100, å så tar barnens hostande å feber om nätterna ut sin rätt... så jag avvaktar. Nu kaffe för mig, å nybakt sockerkaka för barnen! KRAM goa fina du <3

Popprinsessan sa...

Bra att ni fick ihop allt idag! Och vad bra med en läkare som inte bara avfärdar utan kollar lite extra.
Hoppas att du inte stressar allt för mycket nu när du är tillbaka på jobbet igen min vän!
Kram!