torsdag 31 januari 2013

Smidiga barn och stökig natt


Tuva står i brygga på brottningen. Ja inte har de fått sina smidiga kroppar ifrån mamman i alla fall.  Jag kan lova att jag inte kan göra så där.


Här står Elliot i brygga. Båda barnen tycker att brottningen är så rolig och det glädjer mig. Tycker det är roligt om de hittar något de kan brinna för och som jag har skrivit innan så tror jag att det är en väldigt bra träning.

Inatt har det varit stökigt igen. Tuva vaknade vid halvett ca och grät. Jag sprang upp till henne och fick henne lugn ganska så direkt.
 Efter en stund gick jag och la mig igen och när jag precis hade somnat till igen så började hon gråta och skrika igen. Jag vet inte vad det var med henne för jag fick ingen riktig kontakt med henne men hon var jätteledsen och arg och tårarna sprutade. Eftersom hon låg i Elliots rum bar jag in henne till hennes säng istället så att hon inte skulle väcka brorsan. Det tog en bra stund innan hon lugnade sig igen. Jag la mig bredvid henne en stund för att höra att hon verkligen hade somnat om innan jag gick ner och la mig igen. Antar att hon drömde något för jag fick ryta i och fråga henne om hon hade ont någonstans men det nekade hon till. Det lustiga är att i morse när hon kom upp så var hon på ett strålande humör. Jag hade ju väntat mig att hon skulle vara extra trött idag men det var hon ju som sagt inte som tur var.




9 kommentarer:

Johanna - Mamma till Leija sa...

Kul att de gillar brottningen! Ja, bra träning é det säkert! Inte kul med stökiga nätter...
KRAM

Fröken L sa...

Hej gumman...

kul de gillar brottningen och jag tror med att det är en bra sport..

ja nattstrul har vi här med, var och varannan natt.. man blir inte diretk pigg av det.. ;) Stina drömmer också en massa och har nog nattskräck ibland.. då får vi inte kontakt med henne heller.. utan får bara finns bredvid och se så hon inte slår sig för hon kan bli så ilsken då och kasta sig i sängen.. är rädd hon ska slå huvudet i väggen eller sängen då..

här har vi vvarit uppe sedan 05,30 dessutom för då tycker S att det var morgon, pust.. :(

KRAM

Fröken L sa...

hej igne..

du frågade mig ang min bok va ? Jo jag tränar bara utefter den.. allt finns i boken som matrecept, matupplägg och träningsprogram för 4 veckor.. det är verkligen toppen bra och övningarna är framtagna så man ska kunna träna 30 dagar på raken utan att det ska bli för mycket för kroppen, visst får man träningsvärk och man kanske skulle vilja hoppa över en dag för träningsvärken är grym men bara man har kommit igång så förvinner värken.. :)

Jag har tappar ca 4 sm i midjan och gått ner 1,5 kg på 1 och 1/2 vecka, inte fy skam.. :) För jag äter som en häst och äter var 3 timme.. :)

KRam igen

Tommy sa...

Sv: Hej hjärtat!

tack så jätte mycket :)
Dagen är ännu bra, men stormar som fan ute, så i dag är det koppel på hundarna .. Dom blåser med ..

Ha en fin dag hjärtat!
Puss

Sofia - ett bättre du sa...

Stackars liten (och stackars dig) med en sådan natt. Hoppas då håller dig pigg idag ändå!

Therese sa...

Det är så jobbigt med sådana nätter, tar på... hade varit mysigt om vi fått ta igen oss under en filt tillsammans och surra lite! Här tog sig dagen rejält då solen började lysa å magnus fixade tvätten å mamma kom förbi med tulpaner, vips så kändes allt lättare! Men jag lär vara en trött mamma i kväll som däckar tidigt när jag lägger barnen... KRAM finaste!

Tommy sa...

Sv: haha,ja!

Ja här har det blåst enormt mycket i dag, men stundtals var det faktiskt skönt när solen tittade fram.

Puss

Maria sa...

Kul att de trivs med brottningen!!

Tänker på dig i massor vännen! Det kommer att lösa sig, det är jag säker på ❤

kram kram

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Oj, det var verkligen smidiga barn :)
Hon har inte nattskräck? Låter väldigt likt Noahs "anfall".

Kramar