söndag 20 januari 2013

Skön helg

I fredags var vi som sagt på badhuset på kvällen. Tuva var som en fisk i vattnet hela tiden. Dock var hon ganska reserverad idag på simskolan. Jag hoppas hon får tillbaka förtroendet för sina simlärare snart så att hon vågar lite mer och kan göra framsteg med simningen.

Igår morse var Tuva på fotboll. Hon tycker det är jätteroligt. Ett mål gjorde hon igår min duktiga tös. Elliot och jag var hemma och mös medan Tuva och pappa var iväg. Resten av dagen var vi bara hemma. Vi städade, tvättade och skrotade omkring här hemma. En mycket lugn och skön dag som avslutades med en film och en brasa.


Idag efter simskola, lite shopping och lunch åkte vi till skridskobanan. Det var premiär för Tuva och Elliot på skridskor och de såg båda ut som Bambi på hal is. Glenn och jag hade fullt sjå att hålla dem på benen. Barnen blev ganska fort trötta i fötterna så efter en stund gick vi och åkte pulka istället. Vi blev rejält kalla allihop så nu sitter vi framför en brasa och dricker varm choklad och äter bullar.



12 kommentarer:

Fröken L sa...

hej hopp..

vilken mysig helg ni haft.. kul med skridskor, stina älskar att åka det med. .:) vi har turen att kommunen har spolat is på fotbollsplanen precis utanför oss.. :)

här lagar jag matlådor för min kommande vecka med world of shape.. det kanske skulle vra något för dig .. :)

kram fina

Fröken M sa...

men åhh... varm choklad och bullar - hur gott lät inte det ?
Här har jag laddat upp med ett fat grönsaksstavar, lite dipp och en cola zero för "nåt" måste man ju ha framför tvn ;)

KRAM

Fröken M sa...

haha... JA, men då känns det lite bättre !! Va duktig du är raring :)
KRAM

Maria sa...

Hade faktiskt Oskarström & skridskobanan i tankarna idag....men latheten tog över så vi stannade hemma istället :)
S älskar att åka skridsko!
Värme från en brasa lät inte helt fel!

kram kram

Tommy sa...

Sv: Hej hjärtat! Åhh, nästa gång hoppas jag att du är med!:)

Tack ska du ha vännen!
Hoppas helgen varit bra och att ni får en fin start på veckan!

KRAM

Johanna - Mamma till Leija sa...

Ja, får hoppas hon får tillbaka förtroendet snart igen. Och så skönt att värma sig vid brasan efter en kall utedag!
KRAM

Jannie sa...

Sååååå goa bilder på dem!<3
O det låter som en alldeles förträfflig helg!KRAM på er

Therese sa...

Hoppas du fått en bra start på veckan! Och att du nu känner dig ok oavsett hur du gjort med kosten. Här försöker jag tänka nyttigt 6 av 7 dagar å första vecka ngav det iaf ett kg minus, känns peppande å hade jag bara fåttt/kunnat träna så inser man att ma niaf i tankarn är på väg åt rätt håll... KRAM

finafrun sa...

Så mysigt ni fixar för barnen hela tiden :)

Therese sa...

Ja du det var nog klokt, bättre med små hållbara förändringar på sikt än större som man står ut med endast ett kort tag... Men ibland blir som sakt även jag frestad att testa en detox eller likannde jsut för att få fart på det hela å bryta vanor. Just nu har jag bytt til len liten tallrik när jag äter, ett knep so mgör att jag itne överäter så mycket. KRAMIS

Popprinsessan sa...

Vilken aktiv och mysig helg ni verkar ha haft! Fort soppor?
Jag önskar mig en öppen spis här hemma, men det finns ingen möjlighet med vår planlösning, tyvärr. Får väl satsa på att elda varenda gång vi är i stugan framöver :-)
Hoppas att det löser sig med E:s öron så att ni slipper operation igen.
Kram!

cecce sa...

Har också varit på simskola idag:-) Däremot har jag inte köpt skridskor till barnen så de kan åka. Grämer mig lite över det då det är ganska kul då man väl gör det. Men det där med frusna fötter har jag minne av sedan min egen barndom.-) Mindre kul:-))

Kram Cecce