tisdag 15 januari 2013

Lite nytt i gillestugan

 
Hittade en gammal bild ifrån gillestugan

För ett tag sen tröttnade jag på hur det såg ut vid sideboardet i vår gillestugan. Det som står uppe på sideboardet har jag ändrat på ganska ofta, bilden ovan är väldigt gammal. Men det jag tröttnade mest på var tavlorna och ljuslyktorna på väggen. Så för ett tag sen åkte allt ner och jag flyttade om lite saker ifrån andra rum där hemma.
Detta blev resultatet

Den sista finishen fick jag till igår när jag fick mina ljuslyktor och min nya lampa. Båda sakerna kommer ifrån Zelected By Houze. Har tyvärr ingen bättre bild på lampan just nu men den är så snygg! Det finns även en taklampa i samma serie och den vill jag väldigt gärna ha ovanför vår köksö.

Något annat som jag väldigt gärna vill ha är en kamera. Jag fotar bara med mobilen just nu och jag ser ju hur bedrövliga bilderna blir. 


9 kommentarer:

Therese sa...

Åhhh så snyggt! Man ser att du ändrat stil mot lite mer rufft/industriellt, jätte fint! Det är skoj att kolla på gamla foton och se hur man ändrat stil och smak utan att man kanske vet om det... Här är det bitande kallt i dag, så jag får försöka cykla lite på motionscykeln i dag med, ska försöka kapa de sista 7 kg innan sommaren tänkte jag, å då får jag allt börja motionera mer... Och äta nyttigare. Förstår att du sakanr att tugga på nått, men ge inte upp!!! Du fixar det vännen, och känns det FÖR tungt ät en rejäl och välbalanserad och nyttig lunch då blir det lättare, lovar! Peppkramar <3

Vuxenmamman sa...

Fint! Mer asymmetriskt och personligt. Älskar din lösning för veden. Snor den idéen rakt av ;-)

KRAM
<3

Stina sa...

RIKTIGT snyggt! Åh jag önskar jag hade anlag för det här med inredning! Var har du köpt de där avlånga tavlorna? Är de i plåt?

KRAM!

Fröken M sa...

Åh, ni har det så fint vännen !!
Ja hoppas verkligen att vi har vägarna förbi frammåt vårkanten så jag kan bjuda in mig själv på en fika :)
Ha en bra dag !! KRAM

Johanna - Mamma till Leija sa...

Ja, ibland behöver man styla om! Mitt kameratips é en Canon Powershot s110 (eller s100 som é den näst senaste = Lite billigare)! Den har allt som en systemkamera har, bara det att den é liten & smidig!
Kram

Therese sa...

Tack för pratet i dag, alltid lika trevligt. Tänk om vi bott närmre varandra... KRAMAR <3

veronica sa...

Hej finaste du,
Av någon anledning så har dina kommentarer till mig hamnat som skräppost :( såg dom nu.
Hur mår du?
Vad superfint det blev :)

Kramar från mig <3

Maria sa...

Åh så fint!!
Ni har det verkligen jätte fint hemma.

Kram kram

Popprinsessan sa...

Ni har det så fint! Du hade gärna fått komma hem till oss och styla lite! Är inte alls bra på det där piffet..
Hoppas att kvällen varit skön.
Kram