torsdag 24 januari 2013

Ledande fråga

Nya, fina, rosa naglar

Igår ringde de ifrån dagis och talade om att Tuva var hängig. Hon hade inte velat äta vid frukosten och hon satt mest bara i soffan. De sa att det inte var så många barn där så det var inte så att hon var trött för att det var stimmigt. Nej det kanske var så att hon tyckte det var tråkigt eftersom bästisen inte var där. Sen berättar personalen som ringde att de hade frågat Tuva om hon ville att de skulle ringa till mamma! Snacka om ledande fråga! Det är väl klart att en femåring svarar ja på den frågan, eller? Tuva hade i alla fall gjort det och jag fick åka hem ifrån jobbet och hämta båda barnen. Och inte var det någon sjuk tjej jag hämtade i alla fall. Hon mådde bra svarade hon! Åh vad trött jag blir på sånt, det är inte första gången det händer heller.

Med lite fix, trix och hjälp av farmor och farfar fick vi dagen att gå ihop i alla fall. Det var nagelfix, Glenn skulle träna, brottning för barnen och jag skulle på gympa. 

Just nu sitter jag hemma och väntar på att sotaren ska komma. Han ska komma någon gång mellan 07-10 och det är ju bara att snällt sitta och vänta. Tänkte förbereda lite så att jag kan sätta igång och dammsuga direkt när jag kommer hem i eftermiddag. Imorgon får vi nämligen finbesök och barnen har nedräkning tills fredag då mormor och morfar ska komma!




10 kommentarer:

Fröken L sa...

god morogn vännen

vilka fina naglar du har, är så sugen på att göra mina med.. men jag tycker det är så jobbigt med alla återbesök och fylla på igen.. mina naglar växer så fort så jag bör gå varannan vecka om de ska hållas snygga.. :(

men så jobbigt att dagis inte försöker ens.. S hade blitt arg igår på sitt dagis för hon inte ville städa och hade börjat "längta" hem och efter mig men det fixade fröknarna till galant. :)

Kram fina <3

Johanna - Mamma till Leija sa...

Men suck! Klart att det é roligare att komma hem om man har tråkigt på dagis. Tur det ordnade sig med barnvakt! Trevlig när man har nått att se fram emot!
KRAM

Tommy sa...

Sv: Ja helvetesjukan infann sig i min kropp .. Och uppenbart bara jag här i familjen!

Ja det är så synd om lilla Prada när hon får sina Ep-anfall och inte nog med det så ska Chanel den tramsan vägra äta .. Hundar alltså!

Mår bättre så ska försöka komma ut på en längre promenad i dag bara för att få lite frisk luft.

trist att det blir så på dagis.
KRAM

Maria sa...

Men så trött man blir på sådan personal!!
Super duper fina naglar & jag bara älskar färgen ;)

kram kram

Therese sa...

Vilka underbara bilder i inlägget nedan <3 Å du, wow, vilka naglar!!! Ska belöna mig med fina naglar om jag lyckas kapa 3 kg som är mitt nästa delmål. Önskar er en fin helg med mormor och morfar! KRAM min fina goa bloggvän <3

cecce sa...

Jättefina naglar!!!

Det där med ledande frågor känner jag igen...tyvärr:-(

Kram Cecce

HUSnrNIO sa...

Vilkens konstigt sätt att agera av personalen!
Läckra naglar!
Kram

Therese sa...

Ramlar in och önskar er en fin fredag och mysig helg nu då ni får besök och allt, själv räknar jag timmarna tills magnus kommer hem å delar vrdagen med mig, har saknat honom enormt denna vecka... barnen med. vi är ju vana att alltid vara tillsammans. Sedan väntar födelsedagskalas för luran hos hennes bästis från dagis, och så ev får vi vänner på middag på lördag, och s¨hundkurs på söndag, så helgen lär gå fort... KRAM!

Therese sa...

Jag hade tänkt knyta ihop dem i två olika höjder och hänga endera iett mörkt hörn i vardagsrummer, i trappen/hallen eller kanske i uterummet... Får kanske köpa fyra på ohlson å sätta på fler platser, gilla den ruffa stilen mer å mer :-D KRAM!

Evelina Hellström sa...

åh va störigt!! så kan man ju inte fråga ett barn. Ibland verkar de nästan som dagis personal vill att barnen ska åka hem så de får lite mer tid att fika *suck*
Men åh vilka snygga naglar!
kraM