tisdag 1 januari 2013

Idag är vi trötta

Vi hade en mycket trevlig kväll igår. Vi firade in det nya året här hemma hos oss
 med goda vänner! Vi var sex vuxna och sex barn och kvällen innehöll massor av god mat, god dryck, skratt och KÄRLEK

Tuva och hennes Romeo

Vi lät barnen äta först och på så sätt så fick vi vuxna en lite lugnare middag. 
Barnen hade inga större problem att underhålla sig själva medans vi åt

Sex barn och det fanns sex stycken surfplattor så barnen var sysselsatta

vid tolvslaget gick vi ut på gatan och firade in det nya året med bubbel och raketer.

Det ena paret sov över här och vi kom i säng runt tvåtiden inatt. Dock hade både Glenn och jag svårt att somna så klockan var nog närmare fyra innan vi föll i sömn. Som tur var så var barnen trötta eftersom de höll sig vakna till efter tolvslaget så vi fick sova till halvnio i morse.

Idag har vi alla varit trötta och sega. Eftermiddagen spenderade vi på bio där vi såg "Sune i Grekland" en film som bjöd på många skratt.

Nu sitter vi i soffan och myser. Vi har tänt en brasa och när barnen är nattade ska Glenn och jag se en film. Imorgon är det dags för jobb för Glenns del igen. Barnen och jag är lediga dessa tre kommande dagar men jag måste försöka ta mig en sväng till jobbet en dag för att röja av lite. 
Barnen får följa med mig dit i några timmar.

Hoppas din nyårsafton var bra.


7 kommentarer:

Therese sa...

Åh vilken perfekt och mysig nyårsafton ni haft, att få vara hemma med goda vänenr då man har barn är det ultimata firandet enl mig! Å även här var det en seg dag vi har åkt pulka och bob, såväl föräldrar som barn, skoj! Hoppas nu ni får en mysig filmkväll, här ser ajg lite på agnetas karamelelr sedan sängen så man orkar jobba... KRAM

Popprinsessan sa...

Visst är det skönt att låta barnen äta först och vara behjälplig då för att sedan kunna sitta lite mer i lugn och ro och äta själv?! Ett vinnande koncept när det är många barn i olika åldrar!
Låter som en härlig afton och dag och jag hoppas att ni får några ytterliga härliga dagar innan det är dags att börja jobba igen.
Kram!

Fröken M sa...

haha !!! va gjorde man innan surfplattan ? V hanterar vår som om han aldrig gjort annat :)

Sune filmen vill jag oxå se, frågan är bara om jag får med mig C på den.
Tveksamt !!

KRAM och god fortsättning finaste !

finafrun sa...

Vilken underbart söt pussbild!!

cecce sa...

Så söt...pussbilden:-)

Vilken mysig och trevlig nyår ni verkar ha haft!! Just som en nyår ska vara! Hoppas ditt 2013 blir fantastiskt!

Stor kram Cecce

jenny sa...

hahahaa barn av sin tid.
här finns ingen surfplatta men pappas mobil lånas ibland.

Johanna - Mamma till Leija sa...

Åh, så söt bild på Tuva & Romeo!
Hahaha, kul bild på alla kids!
Skönt med sovmorgon & lite ledighet!
KRAM