tisdag 22 januari 2013

En sån morgon

 Sur Tuva (bild från förra sommaren)

Från det att jag väckte Tuva tills jag åkte till jobbet grät och skrek hon! Allt var fel! Jag som inte har sovit ordentligt de tre sista nätterna på grund av att Elliot har kommit till vår säng dessa nättter var inte heller på topp så jag blev till slut arg vilket ju inte gör situationen bättre. Jag hatar att åka hemifrån när det har varit en sån morgon. Tuva stod i fönstret och vinkade med tårarna sprutande. Jag satte mig i bilen med en stor klump i magen och känslan av trötthet och uppgivenhet sitter fortfarande i nu när jag har landat på jobbet.

Ja ja nu kan det ju bara bli bättre eller hur? Jag önskar dig en fin tisdag!







13 kommentarer:

Maria sa...

Hur är det med barnen idag?
Jag vet precis hur det känns att åka hemifrån med den där klumpen i magen...inget kul alls :(
Men som sagt så kan dagen bara bli bättre nu!

Många KRAMAR

Therese sa...

Ja jag känner igen det där, mornar med bråk, trots, tårar ger en fadd eftersmak reseten av dagen, som tur är så ältar nog bara vi föräldrar detta, snart är det glömt för barnen och de brukar glatt komma springande då man hämtar dem på dagis eller kommer hem. Tur der. Varmaste kramarna goa du! <3

Johanna - Mamma till Leija sa...

Tårar é inget roligt... Hoppas hon é glad igen när du kommer hem!
KRAM

Fröken M sa...

Sånna morgnar är verkligen ingen bra start på dagen - MEN, det blev säkert bättre bara hon kommit in på dagis ( det brukar det ALLTID bli )
Och sen i eftermiddag kan ni ta nya tag :)
KRAMAR

Fröken L sa...

Hej fina..

Uchs nej för ledsna mornar.. Hoppas din dag blev bättre sedan, och lilla Tuvas med för den delen.. :)

Hur går det med mat och träning ? har du kommit igång ?

kramkram

Fnulan sa...

Men vännen då!!! Stackars dig.. Massa kramar!

fo sa...

Aldrig kul med sådan start på morgonen! Hoppas resten av dagen blev bättre vännen ♥
Kram

evelina sa...

Glömde jag skriva att kommentaren varifrån mig nyss ;

jenny sa...

ja men eller hur, hatar när man bråkar och sedan måste sticka men varför dessa konflikter?
jag blir så ledsen!!
förstår inte hur man ska ha tålamod att alltid vara sådär lugn, pedagogisk och tänka klart när man aldrig får sova eller ens äta en måltid utan att behöva torka en näsa, ett glas som vält, mata någon eller blåsa på någons mat.. etc..
ibland blir jag lite trött. bara lite.

tusen kramar kära du!

Emelie sa...

:-( klart det är en tråkig start på dagen!
Hoppas eftermiddagen blev bättre!
Massa kramar!

Mamma till Amelia Alfons Malva Vilde sa...

Usch så trist det är! ¨
Hoppas onsdag blir bättre!
Kram på er!

Therese sa...

Tittar bara in och önskar dig en fin dag här hoppas ajg bilen startar om någon timme då jag ska iväg till veterinären för att vaccinera Mac. Lär ta en tur på dollar samtidigt, gäller att passa på ;-d KRAM

Popprinsessan sa...

Hoppas att tisdagen blev bättre och att dagen idag fick en bättre start. Hoppas också att du fått sova bättre inatt.
En stor kram!