torsdag 10 januari 2013

Brottning

Tuva ska hoppa bock över ledarens rygg

Igår var det som sagt dags för brottning och även Tuva valde att vara med. Båda två tyckte det var väldigt roligt och båda vill fortsätta. Det var mycket gymnastikövningar så som kullerbyttor, hoppa på ett ben osv. allt för att de ska lära känna sin kropp antar jag. De fick även lära sig och öva på två stycken brottargrepp. Glenn har själv gått på brottning när han var liten så han har lovat att öva lite med barnen hemma.




12 kommentarer:

Amanda sa...

Men vad roligt! Jag har själv aldrig provat på denna sport men jag har hört (av både tjejer och killar) att det ska vara riktigt kul! Och det är ju absolut en bra motionsform. Kul att få höra hur dom "börjar".
Jag har själv alltid fått gå på aktiviteter när jag var yngre. Började med mamma-barn-gympa och har sen fortsatt med gymnastik, fotboll osv. Kommer absolut att uppmuntra mina egna barn när dom väl börjar visa intresse. :)

Johanna - Mamma till Leija sa...

Va kul! :)
Kram

Fröken M sa...

Va kul ! jag tror det är viktigt med intressen oavsett vad de väljer ! Viggo tycker det är super kul att rida, och jag har hittat en gård som har barnridning varje lördag så jag tänkte vi skulle prova på det senare i vår :)
KRAMAR

Tommy sa...

Sv: Hej hjärtat!

Sambon kom hem med högfeber, frossa och sov bort större delen av kvällen! I dag på morgonen åkte han på utbildning som han var tvungen att gå på, men han skippade middagen med gänget och åkte till hotellet och la sig i stället.

KRAM

Therese sa...

Åhhh detta hade jag velat att mina barn också fått testa, tror de skulle ha gillat det.... Nu är de feberfria å alldeles för friska för att vara sjuka, men behövde nog en extra dag hemma för att ta i gen sig och inte bli sjuka igen på en gång, som tur är så ska de få åka till farmor och farfar och sova där tills i morgon, vi behöver lite semseter från varandra efter denan veckan ;-D Hoppas ni har en härlig helg framför er! KRAM

Maria sa...

Så kul att Tuva också hängde på!!
Hoppas att allt är bra med annars & att ni får en riktigt härlig helg.

kram kram

Fröken M sa...

haha... JAAA !! Snart är det lördag, äntligen !! änk att man är så barnsligt beroende att man går en hel vecka och bara väntar på att få äta godis ?!
Men en klapp på axeln till mig för att jag faktiskt inte fuskat en enda gång under veckan, och belöningen för det är skålen med favoriter som står i skåpet och väntar på morgondagen.

KRAM och trevlig helg !!

Popprinsessan sa...

Kul med aktiviteter som båda gillar! Här ska vi nog minska antalet aktiviteter denna terminen, det har varit lite stressigt..
Hoppas att ni har en skön helg,
kram!

Theodora sa...

Åh, jag har hört om många som testat detta och där barnen älskat det! Värt att kika på :)

Tack för alltid så fina ord på min blogg, Underbara Tina <3

Hoppas ni får en fantastisk helg!
KRAM

Tommy sa...

Sv: Tack hjärtat!

Nu har jag mannen hemma igen, han är genomförkyld men feber fri och mår lite bättre, men den jädrans karlen verkar ha smittat mig med förkylningen igen ..

Ha en fin lördag .
Puss

finafrun sa...

Vad roligt! Ha nu en finfin lördag :)

Therese sa...

Kikar in och lämnr en kram, hoppas ni njuter av en skön helg <3