måndag 10 december 2012

*Sponsrad video* - Medmänsklighet är vårt viktigaste vapen

Varje år inträffar hundratals naturkatastrofer runt om i världen. Just nu har 852 miljoner människor runt om i världen inte tillräckligt med mat för dagen. Och varje år drabbas 106 miljoner människor av översvämningar. 43 miljoner människor befinner sig på flykt undan krig och våldsamheter. Detta är några av de utmaningar Röda Korset möter i sitt katastrofarbete. Var med och hjälp till så att ingen lämnas ensam i en katastrof!




Det är så lätt att glömma bort andra i vår stressade vardag. Självklart är man sig själv närmast. Jag är inte sen att erkänna att jag ofta klagar över mina trotsiga barn, att jag är trött eller att jag som i fredags tyckte synd om mig själv ni vi fick ta bort vår katt. Jag shoppar som en tok och äter gott och alldeles för mycket.


Men när jag ser videon och bilden ovan så skäms jag. Jag skäms för att jag inte visar mer medmänsklighet. Jag skulle kunna låta bli att shoppa eller äta ute flera gånger i veckan och istället skänka lite pengar till bättre behövande. Det finns så många människor runt om i världen som lider på grund av svält, krig och katastrofer. Jag ser med stor respekt upp till de människor som lägger ner sin själ, tid, arbete och pengar på att hjälpa andra människor.

Var med! Sms:a MED 20 till 72900 och ge 20 kronor till kampen mot världens katastrofer. 

Att hjälpa kostar så lite men det gör en hel del för den som får ta emot just din hjälp!



Inga kommentarer: