söndag 9 december 2012

Sorglig start men bra slut

Ja vår helg började ju inte alls på något trevligt sätt. Vi fick som sagt skicka vår älskade vän Engla till himlen. Hos veterinären var de helt underbara. De tog emot oss med öppna armar och de var så förstående för att vi var ledsna. Veterinären var framme hos mig flera gånger och klappade om mig. Hon sa att vi gjorde det enda rätta för när vi kom in med Engla var hon i koma, hon sa att de inte hade kunnat göra något för henne. Det var uppenbart att hon inte var frisk. Vi var med när hon fick sprutan och efter ungefär halva sprutan drog hon en djup suck och somnade in. Både Glenn och jag stod och klappade på henne hela tiden. Efter att veterinären hade lyssnat så att hon verkligen hade somnat in lämnade hon oss ensamma med Engla.

Vila i frid älskade vän!

Elliot blev väldigt ledsen när jag berättade att Engla hade somnat in. Han grät i omgångar hela fredag eftermiddag och kväll. Tuva sa inte så mycket men på fredagkvällen när jag var iväg hade även hon brutit ihop och gråtit. Igår morse när jag stod i köket och skulle göra frukost bröt jag ihop än en gång för då var det så tomt. Det var ingen katt som sprang över köksbänken för att få kel. Vi kommer bli påminda många gånger om henne. Hon finns för alltid i våra hjärtan.
Jag vill tacka alla mina fina vänner för fina ord både här i bloggen, på Facebook och även på sms! Ni är underbara!

På fredag kväll var det dags för mig att gå på julbord med jobbet. Jag hade ingen större lust men tänkte att det blir ju inte bättre av att jag sitter hemma och gråter. Jag ångrar mig inte att jag gick för det var en mycket trevlig kväll med god mat, många skratt och helt okej underhållning. Tack AES för allt! Och tack fina Ida för alla goa skratt! Du är en fantastisk vän!

Igår förmiddag blev vi upplockade av en kollega till Glenn och hans fru. Färden bar norrut till Falkenberg Strandbad där vi blev bortskämda med spa, god mat och dricka, underhållning, massor av skratt och övernattning. Tack Protectum för generositeten! Vi träffade en massa trevliga människor och fylldes av massor av energi. Trots all energi är vi slitna idag. Jag är inte van att gå och dricka bubbel och cider hela dagen och kvällen och jag är definitvt inte van att gå och lägga mig efter tolv på natten. Vi tackar också farmor och farfar för barnvakten!

I eftermiddag har vi varit på byns julmarknad och dansat runt granen. Tomten kom och delade ut godispåsar till barnen. Nu sitter vi hela familjen i soffan framför en brasa och filmen "Modig" När barnen är nattade ska Glenn och jag se gårdagens avsnitt av "Så mycket bättre"
Hoppas din helg har varit bra!


9 kommentarer:

Jannie sa...

Usch o fy vad sorgligt med Engla...
Tänker på er. <3 o tänk på hur bra hon har det.

Men vilken härlig helg du fick trots allt!Det var du verkligen värd!Massa massa kramar

Johanna - Mamma till Leija sa...

Skönt att ni blev väl omhändertagna hos veterinären. Nu slipper hon lida. Men ja, det blir sjukt tomt när ens familjemedlem försvinner. Julbord brukar va trevligt! Lyxigt med spa! Modig ska jag med se någon dag.
KRAM <3

Popprinsessan sa...

Ja, trots ert sorgliga avsked så verkar ni haft en bra helg. Hoppas ni har en mysig kväll.
Kram

Fröken M sa...

Det låter som om det blev en riktigt bra helg trots allt !!
Att säga adjö till en kär familjemedlem är fruktansvärt, men när de blir dåliga är det tyvärr det enda rätta !!
Många kramar till dig min vän !! <3

cecce sa...

Åh...så sorgligt... Förstår att ni haft det jobbigt. Men ni gjorde det enda rätta även om det kanske är en klen tröst!
Tur att ni fick komma iväg och ha lite roligt också:-) Låter som en trevlig tillställning!!

Kram cecce

Ida sa...

Tack för de fina orden blir ju alldeles rörd. Du är en fantastisk vän. Ses imon ❤

Jannike Rosmer Gustavsson sa...

Vad bra att allt var bra trots allt! Längtar till den här helgen! Stickar för fullt! ❤❤❤

Tommy sa...

Sv: Haha, verkligen! :)

Tack ska du ha vännen!
Hoppas du får en fin dag!

Puss på dig hjärtat!

Therese sa...

Hej vännen! Trots den ledsamma början lät det onekligen som om ni fick en fin helg ändå <3
Är en usel bloggvän för tillfället, har så mycket med jobbet, å magnus är borta hela veckan och jobbar så jag är själv med barn och vovve, vilket slukar all min tid... Men lämnar en varm kram och meddelar att jag iaf kikar in via mobilen vid läggning, men då inte kan kommentera... KRAAAAM <3