lördag 22 december 2012

Ledighet och lite nytt

Nu har vi gått på ledighet. Glenn ska jobba lite i mellandagarna men barnen är lediga till och med den 8/1 (dagis är stängt 7/1 och då är pappa hemma). Just nu sitter vi och myser framför barntv. Barnen äter pepparkakor och dricker mjölk. Jag har precis hällt i mig en stor kopp te. Hade hoppats på att det skulle jaga bort min onda hals men det verkar tyvärr inte som att det hjälpte. Det är ju typiskt att man ska bli sjuk nu när man äntligen är ledig. Men jag har haft så mycket på jobbet hela hösten och har inte haft tid att känna efter ordentligt och nu slappnar väl kroppen av och då kommer all skit på en gång.


Den här snygga klockan köpte jag på mitt inredningsparty förra veckan! Har sett den i katalogen flera gånger men inte tänkt mer på det. Har inte ens tänkt tanken på att jag skulle behöva en klocka. Men när säljaren kom hit med sitt visningsex och satte upp den på just den här platsen så var den så klockren just där! Så det fick bli en sån.
 
 

För ett tag sen när jag satt och surfade runt efter nya kuddar att ha i soffan hittade jag ett par supersnygga kuddfodral dock så tyckte jag att priset på 450:- var lite väl saftigt. Men då kom jag att tänka på att min fina mamma är superduktig på handarbete så jag messade bilden till henne. Förra helgen när mamma och pappa kom fick jag min födelsedagspresent av dem och det var tre stycken såna fina kuddar som mamma hade gjort själv! Gissa om jag är nöjd!

Idag blir det nog ganska så lugnt här. Vi ska tvätta lite och så får vi nog besök av ett par fina vänner under eftermiddagen.

Jag önskar dig en fin lördag!

10 kommentarer:

Helen.HUSnrNIO sa...

Åh vilken duktig mamma du har!
Så roligt att få ngt fint som ngn man tycker om har gjort ju =)

Hoppas det onda i halsen försvinner för dig!
Ha en mysig lördagskväll!

Johanna - Mamma till Leija sa...

Nej, du får inte bli sjuk nu när det é jul & allt...! Mammor é bra att ha!
Kram

Fnulan sa...

Håll dig frisk finaste!! Försök mysa nu... tänk på att det börjar gå mot ljusare tider! FIN klocka!!

LOVE och God Nytt!

Kerstin sa...

Stilig klokke :). Jeg har en som er ganske så lik :). Du må ikke bli syk nå. Masse c vitaminer og honning :). Masse klemmer

Therese sa...

Lät inte bra vännen att du har en ond hals på bbesök, men som du skriver sådant otyg kommer ju ofta då man kopplar av efter en hektisk tid.... Å din mamma har gjort så fina kuddar, hälsa henne det!!! Gillar din fina klocka med i massor *ler* Här är barnen ivriga och uppspelta, vi ska fira lill jul med farmor oc hfarfar ikväll så de väntar på paketen.... Men först ska vi nog bygga pepparkakshus tänkte vi. KRAMAR <3

Maria sa...

Här är R kass, förkyld som bara den & idag vaknade jag med en hals full av taggtråd :(

Så duktig din mamma är!!

Krya på!

kram kram

Vxuenmamman sa...

Vi har så lika smak du och jag. Älskar både klockan och kuddarna. Skulle jag kunna få be om beskrivningen på hur din mamma gjort?

Önskar dig och din familj en fantastisk jul.
Mys och njut av att vara tillsammans.

KRAM från Vuxenmamman

Tommy sa...

Sv: Hej Fina!

Tack så mycket!
Kvällen i fredags var bra och i går var vi på julmarkand på Tivoli i köpenhamn, underbart!

Hoppas ni får en fantastisk jul!
God jul hjärtat!

Puss

Popprinsessan sa...

Tyvärr är det ju ofta så att man blir sjuk när man slappnar av.. Hoppas att halsen känns bättre nu och att du får en riktigt underbar julafton med familjen imorgon. En riktigt stor julkram från mig till dig!

Caroline sa...

Men vilken duktig mamma du har! Kuddarna ser dessutom riktigt mysiga ut.

Du har ju en tatuering på handleden, gjorde den ont att göra? Jag tänker göra en tvärsöver handleden men det är lite läskigt eftersom det är så mycket senor och blodådror. :/

Kram kram