måndag 17 december 2012

Lång skön helg

Det är alltid lika tufft att behöva säga hej då till sin familj. Inte minst så här en vecka före jul. Vi har haft en supermysig helg med mamma och pappa. Barnen stornjuter av att få mormor och morfars uppmärksamhet hela tiden. Och man kan minst sagt säga att de blir bortskämda varje gång vi ses. Men så får det vara när man ses så sällan som vi gör tycker jag.

I fredags slutade jag vid lunch och mötte upp barnen och mamma och pappa för en lunch påMc Donalds. Efter lite shopping åkte vi hem och gjorde i ordning där hemma inför kvällens inredningsparty. Vi var ett härligt gäng med tjejer som tittade på inredning och åt gott. Det blev en del shoppat för nästan oss alla tror jag.

I lördags var vi på stan och åt buffé på en thairestarurang. Detta har blivit tradition när mamma och pappa är här. Resten av dagen var vi bara tillsammans och mös. Vi avslutade dagen med att se sista avsnittet av "Så mycket bättre". Den här säsongen var nog helt klart den bästa tycker jag.

Min älskade Stjärngosse och min älskade Lucia

Igår var det dags för Luciatåg i kyrkan. Det blev ett litet turbulent Luciatåg.
I Oskarström där vi bor är det sed att niondeklassarna är med och lussar i kyrkan. För det första så var det väldigt dålig uppslutning i år och det var bara fyra stycken som var med i årets luciatåg ifrån niorna. De hade en tjej som var huvudlucia om man säger så och så hade kyrkans luciatåg en huvudlucia. Så det var två stycken lucior som stod längst fram och så var det ju några smålucior i själva tåget också. Det som gjorde att det blev lite turbulent var att båda huvudluciorna höll på att svimma. Först blev den ena utledd och efter en stund fick prästen fånga upp den andra precis när hon segade ihop. Men för Tuva och Elliot gick det i alla fall bra.

Nu kör vi sista veckan innan julledigheten. Vi är alla trötta och less nu. Nu ska det bli så skönt med lite ledighet. Jag hoppas att jag kan få undan alla högar på jobbet den här veckan så att jag kan gå hem på fredag och känna att jag kan slappna av.

Tiden räcker tyvärr inte riktigt till för att kika in hos Er alla! Men jag tror att det är ungefär likadant för de flesta just nu.

Var rädd om dig och dina nära och kära!




13 kommentarer:

Jannike Rosmer Gustavsson sa...

Tack själv för en mysig helg! Boken kan du behålla! Älskar er! 😘😘😘

Desirée Larsen sa...

Vilken fin stjärngosse och Lucia :)

Även jag ser fram emot lite ledighet, ska bli väldigt skönt!

Hoppas du mår bra//Desi

Johanna - Mamma till Leija sa...

Så mysig helg ni haft!
KRAM

Tommy sa...

Sv: Tack fina! Dagen har varit riktigt bra :)

Så fina barn!

Hoppas du får en fin måndagskväll.
Puss

Maria sa...

Vilken härlig helg!!
Önskar så att jag kunde varit med i fredags!
Här räknar vi också ner dagarna rejält inför ledigheten nu.
S födelsedag i morgon och sedan bara tre dagar till :)
Stressa inte alltför mycket nu vännen!

kram kram

Jessica sa...

Det är alltid sorgligt med avsked.. Min mamma bor också på annan ort och det är jobbigt när hon åker för då blir det så uppenbart att hon bor långt borta.

Nu längtar vi nog alla efter lite ledigt tror jag!
Stor kram

Therese sa...

Hej rara du <3 Lät som om ni hade en fin helg! Här har vi det bara fint, njuter av vår lilla silversäl som luktar valp, är mjuk och gossig och alldeles, alldeles uuuuunderbar. Men påmin mig gärna om dessa ord första gången han tuggat sönder nått eller gjort nått otyg ;-D KRAM finaste du <3

Fröken M sa...

Finaste E och T !!
Även här borde dygnet ha fler timmar. Jag hann med några av mina to-do´s igår, men sen kom plötsligt "herr magsjuka" och hälsade på Viggo så då fick allt pysslande avbrytas och jag får roa mig med att sanera spyor istället :(
*suck* Men hellre nu än på jul !! och jag hoppas innerligt att jag och C slipper undan !! )

KRAM

Therese sa...

Kikar in här en snabbis då jag hunnit bta av amil och MAc sover, full rulle typ hela tiden, trodde valpa skulle sova mer?! Varken barn eller hudnar gillar visst att sova då jag är "Mamma", bara jag som vill sova ;-P Önskar dig en fin dag vännen <3

finafrun sa...

Oj vilken dramatik med svimmande Lucior!

Caroline sa...

Även om jag är hemma och vabbar idag så ser jag fram emot mina två veckors ledighet vid jul. Ska bli sköönt! Hoppas du känner att du hinner jobba undan.

Kram kram

Fnulan sa...

Ja nu ska vi orka det sista vännen, sen ska vi försöka njuta!! Mycket blogg och facebook =))
Love

kaffehörnan sa...

Vad söta dom är