torsdag 27 december 2012

Känslor

Ledsen, besviken, uppgiven, sviken, skamsen. Trött på lögner och tomma ord. Ångesten som hamrar i bröstet på mig gör att jag får svårt att andas och att tårarna tränger sig på mest hela tiden. Hatar alkoholen som förstör så mångas liv. Den har förstört mitt liv och då är det inte jag som är beroende av den. Jag önskar att jag bara kunde släppa allt, sluta bry mig och leva mitt eget liv. Men det är inte så lätt  när man är medberoende och har ett totalt kontrollbehov.
 
 

20 kommentarer:

Tommy sa...

Sv: Tack ska du ha hjärtat!

Jag känner som dig och är glad att även denna julen är över..

Stor kram!

Kerstin sa...

Er her for deg. Det vet du ❤

Vxuenmamman sa...

Vet inte vad jag ska säga.....<3
Vet hur det känns med ångesten men inte av samma anledning som dig. Det är hemskt oavsett varför. Den gör så att det svider i halsen av gråt som vill ut, av sorgsenhet som spränger hjärtat.
Jag kallar min ångest för Herr Svans. Jag ber honom dra åt pipsvängen och gör allt för att skaka honom av mig genom att intala mg själv att jag är värd mer än att gå och släpa runt på honom. Ibland hjälper det, ibland inte.
Ångest, oavsett anledning, ger ofta kontrollbehov. För det tror man oftast är enda sättet att hålla honom borta. Men min erfarenhet är att ju mer jag försöker kontrollera, ju mer misslyckas jag.

Tänker på dig.....önskar dig allt gott....önskar dig lycka och glädje.

Puss och kram
//Vuxenmamman

Carolina sa...

Men finaste du! <3 Tänker på dig, och finns om du vill prata av dig! KRAM

ida sa...

tänker på dig finaste.. finns de något jag kan göra för dig så vet du vart jag finns.. Tänker på dig. Puss

CiliaH sa...

Skitångest.

Kram fina du

Mette sa...

Älskade Tina,
Nu önskar jag, mer än någonsin, att vi bodde närmare varandra.
Jag hade kramat dig hårt och försökt trösta.

Jag finns för dig, dag som natt!

Puss och kärlek
♥♥♥

maria sa...

Fina fina Tina ♥
Tänker på dig i massor!!
Du vet att jag finns här om jag kan göra något för dig.

KRAM KRAM

Caroline sa...

Åh vännen, jag tänker på dig... ♡

Stor kram

Johanna - Mamma till Leija sa...

En stor kram till dig! <3

Jannie sa...

Åh...Finaste Tina....<3
Kan inte förstå hur det känns,men det smärtar mig i hjärtat o höra att du lider.
Alla styrkekramar i världen.<3
du är värd det bästa!Inte tvärtom...

Popprinsessan sa...

Å kära fina vän!
Jag känner för att hoppas in i bilen och köra till dig för att bara sitta och dricka te och försöka få dig att tänka på något annat än skit en stund!
EN STOR KRAM till dig!

Therese sa...

Underbara rara fina du... kan bara instämma och känna med dig. dessutom är det nu nyår, så helgerna staplas på varandra :-/ Du vet vart jag finns om du behöer skriva/prata av dig... Lämnar en stor och värmande kram <3

Maria sa...

Styrkekramar!

Fnulan sa...

Men min finaste finaste Tina.. Jag vet hur ont du har, jag här tänkt på dig hela julen när jag haft det gott med min familj. Jag skulle vilja att du fick vara med oss, så jag fick visa dig det fina med julen. Ingen tröst... men jag skulle vilja får vara där för dig!
Kärlek!!

Therese sa...

Kikar in å lämnar en kram, magnus fyller år i dag å jag ska snart åka å hämta tårtan, så jag vet itne om det blri mer data tid i år, isf vill jag önska dig ett gott slut på 2012 <3 KRAM

carola sa...

Börjar med en stor varm kram, du verkar behöva en.
Nu är jag tillbaka, ny design och nya krafter.
Tar ett steg i taget.

Hoppas du får en fin nyårsafton

Stora kramen

Tommy sa...

Sv: Hej hjärtat! Saknar dig med!

haha nej verkligen inte.
Är ni aldrig till Malmö något?

Saknar dina inlägg och hoppas allt är bra med er..

Puss..

Anonym sa...

:( jag förstår precis hur du menar :( har själv levt ihop med en alkohol och tablettmissbrukare i 8 år! Hur lär man sig att leva med ett medberoende som vägrar släppataget? Den ffrågan har jag ställt mig själv ett antal gånger.
Mängder av pekskärmar till fina du <3

veronica sa...

Från Veronica ovan :)