torsdag 6 december 2012

Jag vann, klåda och kula i halsen

 



För ett tag sen var jag med och tävlade hos Fröken M om en duschkräm ifrån Cottage Garden. Tävlingen sponsrades av Butik Paletti som jag själv har skrivit om tidigare här i bloggen. Man fick i tävlingen önska om man ville vinna en bodylotion eller en duschkräm i den underbara doften Green Melon, jag valde dushckrämen eftersom jag vid mitt senaste besök hos Butik Paletti köpte en bodylotion. Tur som jag har så vann jag duschkrämen! Den landade i brevlådan där hemma igår så idag doftar jag gott av Green Melon. Jag tackar både Butik Paletti och Fröken M för den fina vinsten.


Idag är jag trött. Stackars Tuva vaknade precis när vi hade gått och lagt oss igår och var jätteledsen. Hon grät så att tårarna sprutade och hon vred och vände sig i sängen. Till slut fick jag ur henne att det kliade i kisselisan. Oj tänkte jag! Svamp, urinvägsinfektion? Vad kan det vara? Någon som vet? Hon var inte röd. Hon fick en värktablett och jag baddade henne med en kall blöt trasa och så smörjde jag in henne med Inotyolsalva. Efter ca en haltvimme kom hon till ro och somnade helt utmattad i vår säng. Efter en stunds försök att somna gav jag upp och gick och la mig i hennes säng som jag inte alls sover skönt i.

I eftermiddag ska vi till doktorn med Elliot (får passa på att fråga om Tuva när vi ändå är där). Han har under en tid klagat på att han har något i halsen. Det kommer och går och man märker att det irriterar honom för han harklar sig hela tiden. Ibland när han äter säger han att han inte kan svälja maten för att kulan i halsen är i vägen. Så det ska kollas upp idag. Som tur är ska barnens farmor och farfar också in till stan i eftermiddag och de är så snälla och hämtar barnen på dagis och kör in dem till stan så att jag först slipper köra hem till vår lilla håla och hämta barnen för att sen köra tillbaka in till stan.

Hm ja det var det om våra krämpor i familjen. Nu är det hög tid att sätta fart att jobba.



10 kommentarer:

Tommy sa...

Godmorgon fina!

Hoppas du får en fin dag och att ni får veta vad kulan i halsen är , samt klådan för tösen.

Jag har i dag försökt säga upp mig som hundägare..

Kram

Therese sa...

Fyyy så jobbigt, låter som UVI, håll koll på det å fråga i dag å så hoppas jag det lsöer sig med Eliotts hals med <3 Här så "spydde" svea i morse. eller snarare hsotade upp slem, men hon hävdade att hon kräktes å måste få vara hemma då Bogge var det i går... suck. Så ja idag är hon hemma å kärnfrisk, så de kivas en hel del, men bättre att ta en dag för säkerhetsskull så jag kan åka på mitt möte på universitetet i morgon. KRAMAR i massor <3

Ida sa...

Kul att du vann!. Hoppas Elliot får hjälp idag med hals bekymmerna, och att du kan få något tips som kan hjälpa om Tuva får besvär med lisan igen ;)
PUss

Popprinsessan sa...

Grattis till vinsten!
Men å så tråkigt med alla krämpor. Hoppas att ni får hjälp. Inityol är grym när det gäller klåda tycker jag.
Kram och lycka till med allt idag!

Jannike Rosmer Gustavsson sa...

Va kul att du vann! Grattis! Hoppas ni får hjälp med bägge! Pussar o kramar! ❤❤❤

Tommy sa...

Sv: Haha, ja denna morgon var utöver det vanliga .. Underbart när jag tänker tillbaka på hur kaos jag tyckte morgonen var :)

Har sparat ditt nr ..
Mitt är 0725-292800

KRAM

Tommy sa...

Sv: Haha, tack hjärtat :)

Hanna Of Sweden sa...

usch då, låter läskigt med både kli och "nått" i halsen. :( hoppas båda blir friska snart... och att det gick bra hos farbror doktorn!

kram kram

Johanna - Mamma till Leija sa...

Grattis till vinsten! Hoppas det gick bra hos doktorn med barnen!
Kram

Maria sa...

Hoppas att det gick bra hos doktorn idag!!
Grattis till vinsten :)

kram kram