tisdag 13 november 2012

Aktivitetsfunderingar

 Elliot lär gammelfarmor att spela spel på Ipaden

Känner att jag inte har så mycket att dela med mig av egentligen. Kalendern börjar bokas upp för veckan. Träffar med fina vänner är aldrig fel. I eftermiddag är det dags för dans igen. Barnen missade ju förra veckan eftersom de var magsjuka då. Nästa vecka är det avslutning. Tuva har redan sagt att hon inte vill fortsätta men Elliot vill säger han. Dock fick jag ett mail häromdagen där det stod att det skulle vara i stort sett samma danser nästa termin och dessutom skulle det bli dyrare. Så jag vet inte hur vi ska göra. Vi funderar på att kolla upp någon form av kampsport till Elliot och om det blir något sånt får han byta ut dansen mot det. Tuva ska prova på fotboll på lördag. Det är en tjej som har startat en grupp för bara tjejer. Tuva var inte så intresserad av det när de gick på Boll och lek men vi tänkte ge det ett försök eftersom hon själv säger att hon vill. Än så länge har vi ju haft turen att ha barnen på samma aktiviteter men nu verkar det som att det blir olika aktiviteter för dem. Ännu mera vardagspussel att få ihop. Men det gör man ju så gärna för sina älskade barn!




6 kommentarer:

CiliaH sa...

Tack fina du för din pepp! Nånstans finns ju det där ljuset i tunneln. Jag ska bara hitta det igen. Som tur är har jag fina kollegor som tycker att det är bättre att jag är hemma och får ordning på mig själv än att jag rasar helt. Så vi får väl se hur mycket jag orkar idag.

Kram

Johanna - Mamma till Leija sa...

Hoppas de hittar någon aktivitet som de trivs med! :)
Kram

Tommy sa...

Sv: Skrattar, tack, u made my day!
Du är för härlig!

Ja i dag blir det stake! :D

Kramar fina du!

Tommy sa...

Sv: Skrattar .. du är för go! Jag skiter i om det är julafton eller inte, här ska det gottas med närhet :)

Jadu, Östersund där min lillasyster bor just nu är det mycket skitsnack med!

Kram

Tommy sa...

Sv: Du är för söt!:) I will :)

Visst är det trist med skitsnack och min stora syster ringde i dag,hon talade om att kusinen ringt och beklagat sig till henne om mina hårda ord och vilken skit jag är!

Min syster svarade bara.. Att ni inte lärt er att det är ingen mening att ni försöker med skitsnack och sådan till Tommy för han har svar på tal och är inte blyg för att säga vad han tycker och tänker!

Kram

Maria sa...

Alltid svårt det där med aktiviteter...
S har bara simskolan och det är rätt skönt faktiskt. Jag har föreslagit dans, gymnastik men hon vill inte säger hon.
Nu har hon börjat och prata om att hon vill till stallet, så vi får se vad som händer :)
Nu är det lite läxor och sådant som gäller med...svårt med en bra avvägning på det hela.

Hoppas att du mår bra vännen

kram kram