måndag 26 november 2012

Tiden springer ifrån mig

I lördags åkte Elliot hem till en kompis och var borta i över fem timmar. Det kändes så tomt och konstigt där hemma utan honom. När han leker med kompisen på gatan så ser man ju honom med jämna mellanrum då de oftast springer emellan husen. Jag måste nog helt enkelt vänja mig vid att mina barn börjar bli stora och självständiga. Tiden springer ifrån mig.

 Min stora, underbara, fina prins! Älskar dig så att det gör ont!

På lördagkvällen var vi hemma hos våra fina vänner och åt god middag. Vi har inte hunnits träffa på länge så det var väldigt mysigt att få några timmar ihop igen.
Igår städade vi av där hemma och på eftermiddagen åkte vi hem till ett par andra fina vänner och fikade. Vi har haft en lugn och skön helg så nu kan vi ta tag i den här nya veckan med friska tag.

Avslutning på simskolan idag, båda barnen är väldigt spända på om de har lyckats ta några märken. Tuva fick ju två märken förra terminen och de två märkena vet vi att Elliot i alla fall har fixat den här gången. I eftermiddag får vi se om det blir några fler märken till samlingen.

Två seminarier den här veckan med jobbet. Halvdag imorgon och heldag på fredag. Tuva ska till barnkliniken på onsdag morgon och på torsdag är dagis stängt.




7 kommentarer:

Jannike Rosmer Gustavsson sa...

Ja tiden går alldeles för fort! Ha en bra vecka! 😘😘😘

Johanna - Mamma till Leija sa...

Stora killen!
Mysig helg ni haft!
Får hoppas det blir fler simmärken!
Kram

Therese sa...

Här är det full fart som vanligt! Hoppas helgen gav dig energi så du orkar veckan! Hörde nyss att sveas simskola också är ikväll då de tränar för ett luciatåg i vatten, men vi hoppar då hon ännu äter pencillin, hon får gå på torsdag ist... Varmaste kramar <3

Tommy sa...

SV: Tack fina du!

Helgen har varit riktigt bra, men vaknar upp halvkass med värkande bihålor, snorit och halsont! Men bara vila och ge sig iväg och jobba :)

Klart vi kommer träffas , det hoppas jag i alla fall :)

Tommy sa...

Sv: Samma här, julen är för mig en högtid som alltid bestått i mängder med tårar sedan barndomen. 7:e året i rad jag ska jobba julen och i år har jag tagit på mig extra pass så ska jobba 14.00-07,10! Sambon är hemma och jag hann ta på mig extra pass innan jag visste att han skulle vara hemma, skulle egntligen börjat 19,10.

KRam

Maria sa...

Hoppas att det gick bra på avslutningen idag & att det blev nya märken till samlingen :)
Saga har avslutning i morgon, om hon nu kan vara med...hon har lyckats stuka foten på skolan i dag och har rejält ont.
Får hoppas att det hinner lägga sig lite tills i morgon.

kram kram

Fröken L sa...

hej gumman..

haha ja det är en omställning när de blir så stor att de är hos kompisar halva dagar och leker.. man blir som "rastlös" i kroppen.. Stina är ju inne hos grannen dörr i dörr och leker ibl och det blir så tomt och jag blir rastlös, haha..

kramkram fina och gratulera barnen till "medaljerna" i simmningen.. :)