fredag 30 november 2012

*Sponsrad Video* En förälders värsta mardröm

Att bli förälder innebär att man fylls av en obeskrivlig kärlek, en kärlek som är så stor och oändlig att man inte kan beskriva den med ord.
Jag älskar mina barn så att det gör ont i mig. Men med föräldrarollen föds även en annan känsla nämligen oron. Oron för att ditt barn ska skada sig eller som i den här videon, oron för att ditt barn ska drabbas av en svår sjukdom.



När jag ser videon knyter det sig i magen på mig. Det gör så ont i mig att se den sjuka Ivar som pojken heter. Jag har sett videon flera gånger och varje gång kommer tårarna. När jag hör mamman berätta om de första helvetesnätterna när de vakade vid sin sjuka sons sida mår jag nästan illa. Hon säger: "vi sov inte, vi åt inte, vi borstade inte ens tänderna, vi var bortom allt" Jag kan känna hennes sorg, ilska och maktlöshet.
Av egen erfarenhet så vet jag att man tar sig igenom väldigt svåra stunder i livet och att man efteråt känner sig mycket starkare än innan. Men just detta, att se sitt barn vara så svårt sjuk det vet jag inte om jag hade klarat av. Mina barn är en del av mig, skulle någon utav dem försvinna skulle jag försvinna med dem.

Loa berättar i videon att 90% av all forskning om barncancer i Sverige finansieras av Barncancerfonden alltså med gåvor från människor som du och jag. Jag ska genast gå in och ge en gåva eller kanske till och med bli månadsgivare. Även om man inte vill tänka den hemska tanken så kan det vara just jag och min familj som drabbas nästa gång.
Mina varmaste tankar går till alla de familjer som just nu kämpar mot sjukdomen på ett eller annat sätt.


Inga kommentarer: