måndag 5 november 2012

Skön helg

Så var ännu en helg över. Man tycker på fredagen att det ska bli så skönt med helg men helt plötsligt är det måndag morgon igen.

I lördags var vi på bio och så Tingeling. Det var två mycket spända barn som skulle få gå på bio för första gången.


Filmen var bra och till och med Tuva klarade att sitta still hela filmen. Dock så märkte jag på henne att det kliade lite i rumpan på slutet men det gick bra.

Innan vi åkte iväg till stan och bion var vi på kyrkogården och la ett hjärta på gammelfarfars grav och så var vi i kyrkan och tände ljus för de andra i vår familj som inte längre finns med oss men som vi tyvärr inte kan besöka på deras gravar. När det hade mörknat på eftermiddagen gick vi till kyrkogården igen för att titta på alla fina ljus som brann. Det var riktigt stämningsfullt att gå där i mörkret.

Igår var Glenn iväg med en kompis hela dagen. Barnen och jag städade på förmiddagen. Jag fick hjälp att dammsuga och tvätta trappen av mina duktiga barn. På eftermiddagen var det dags för dem att gå på kalas hos bästisen på gatan. Det var Helloweentema


Medan barnen var iväg på kalaset så passade jag på att krypa ner i sängen och läsa. Men det slutade med att jag somnade. Som tur var hade jag ställt klockan så att jag var vaken när barnen kom hem igen. Men det var riktigt skönt att ha två timmar helt för mig själv.

Ja då kör vi igång en ny vecka igen då. Den här veckan är det full fart med aktiviteter igen. Vi börjar i eftermiddag med simskolan.


5 kommentarer:

ida sa...

Låter som ni haft en mysig helg =),
Inte fel med två timmar egentid, behövde du.
När dina barn kommer hem till oss råkar jag ha på dvdn med mora träsk ;)
PUss

Jannike Rosmer Gustavsson sa...

Låter som en mysig helg! ❤

Vuxenmamman sa...

Mysigt att gå på bio med småttingar.
Jag kommer faktiskt ihåg hur det var för mig själv. Pippi på Sjuhaven....oj så läskigt det var där och då.

Så bra att du tar tillfället i akt att göra precis vad du vill när barnen är borta. Precis så ska det vara. Ta vara på alla tillfällen att vara i kontakt med dig själv. Inte bara vara mamma och fru. Det är en konst som jag tappade bort många ggr.

KRAM
//Vuxenmamman

Johanna - Mamma till Leija sa...

Ja, helgen går alltid för fort...
Så mysigt med bio. Jag har 2 gratisbiljetter, så får snart boka in ett besök jag med! :)
Kul med kalas & så himla skönt att få sova en stund!
Ha det så bra på simskolan!
KRAM

Emelie sa...

Låter som en härlig helg fylld med mys :-D
Och visst går dom för fort, swisch säger det ju bara!

KRAM