onsdag 28 november 2012

Så gick det med det förbudet

Jag har ju tidigare skrivit att jag fick frångå mina principer och mina regler när jag släppte iväg barnen till dagis i varsin onepiece för ett tag sen. Nu har jag till och med köpt dem varsin onepiece till! Från att ha förbjudit plagget helt och hållet till att ha köpt barnen inte bara ett sånt plagg utan två!

Barnen älskar i alla fall dessa plagg och det är ju huvudsaken

I morse var jag och Tuva på barnkliniken för ett återbesök angående hennes astma. Nu för tiden känner hon bara av det när hon blir förkyld och vi känner att vi har koll på läget vad vi ska göra när den kommer. Så nu är Tuva utskriven ifrån Barnkliniken vilket känns skönt. Skulle hon få problem så har vi en underbar läkare på vår vårdcentral som jag vet hjälper oss.






8 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Hi hi, ja så kan det gå ibland...
Skönt med astman. Tyvärr har vi inte samma stöd för L. Nu är det inte så ofta hon får problem längre, men då vet vi inte var vi ska vända oss. Det är en sån soppa... Tur att vi har ganska bra koll själva.
Hoppas att du har en fin dag!
Kram!

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma sa...

Man vänjer sig på nåt vis med modet. Alla har ju de där jätte mysdressarna på sig. Eller sparkdräkter som någon sa ;-) Min dotter älskar sin också och båda grabbarna ska få en varsin i julklapp så de med har en sen.
-------------------------------------------------------------
Pågående tävlings hos mig: http://lottizdays.blogg.se/2012/november/tavling-vinn-ett-presentkort-pa-200kr-hos-solentro-alla-som-deltar-ar-vinnare.html

Tommy sa...

Hej fina!

Haha, vi har 2 onepice var, men använder vi dom? Nej inte alls.

Hoppas allt är bra!
Kram

Tommy sa...

Sv: Det förstår jag .. Jag har delad känsla .. Ville egentligen inte, men det är fint när det är uppe, vi pyntar bara lite.. Sambon börjar prata om julgran, men jag är inte riktigt där ännu!

tack, hoppas jag med!
Kram

Jannike Rosmer Gustavsson sa...

Så fina dom är! Skönt med Tuva! ❤❤❤

Maria sa...

HaHa!! Jag är precis likadan som du, men S kommer att få en onepiece nu i julklapp så vi får väll se hur det ser ut här sen :)
Skönt med astman! Hoppas att den försvinner helt och hållet framöver!

kram kram

Helen.HUSnrNIO sa...

Haha ha =)

jenny sa...

men de där var ju de finaste onepiecarna jag har sett!
älskar de mönstret!
vart har du hittat dem?

och en stor kram till Tuva! underbart att bli utskrivna!
tusen kramar