tisdag 6 november 2012

Helvetesnatt

Den icke välkomna gästen har gjort entré i vårt hus. Igår kväll när vi kom hem ifrån simskolan började Tuva kräkas. Fyra timmar senare var det Elliots tur. Glenn och jag har legat i varsin extrasäng nedanför barnen hela natten. Det har inte blivit mycket till sömn för någon utav oss. Jag har tappat räkningen på hur många gånger de har kräkts. Till slut kom det ingenting utan de bara hulkade stackarna.

Nu är det bara att vänta och se om Glenn och jag åker på det eller inte. Just nu sover Glenn och barnen och jag sitter framför teven. De har båda druckit lite vatten som de har fått behålla. Jag ska försöka ta mig iväg till affären sen och köpa hem blåbärssoppa och nyponsoppa så att de kanske kan få i sig lite energi. Tvättmaskinen och torktumlaren går för fullt där nere. Det är lakan, pyjamasar, handdukar och kuddar i drivor som behöver saneras.

8 kommentarer:

Fina Frun sa...

Åh neeeeej! Era stackare :(

CiliaH sa...

Fy! Hoppas barnen mår bättre nu och att ni klarar er från mer kräk.

KRAM

Jannike Rosmer Gustavsson sa...

Hopps dom är över det ch att ni slipper! Massor av Kramar ❤❤❤

Helen.HUSnrNIO sa...

Nä tvi fasiken så jobbigt för er!
Stackars små att ha kämpat så hela natten och båda två samtidigt :(

Kram till er och hoppas att ni två klarar er!!!

Veronica sa...

NEEEJ!! Fy fy fy för dumma kräksjukan!! Hoppas dom blir bra snabbt och att ni slipper åka på det. KRAM

Therese sa...

Usch och fy, vilken hemsk natt ni har haft, tur att de piggat på sig, och jag håller tummarna HÅRT att du och Glenn slipper åka dit. Fy för kräksjukan! Och all sanering tvätt den resulterar i... Här sover barnen, Magnus jobbar och Bus snarkar, så jag ska läsa lite bloggar innan ajg kryper till sängs och läser lite i en bok, gillar dessa lugna ensamma kvällar, skönt att rå sig själv. KRAM

Maria sa...

Usch & fy för denna hemska kräksjuka! Känns som om vintern kommer bli lång med tanke på att den redan härjar :(
Håller tummar & tår för att ni klarar er från skiten!

kram kram

Johanna - Mamma till Leija sa...

Kräksjuka é inget vidare. Hoppas ni é på bättringsvägen!
Kram